نماینده مردم تهران گفت: ساخت‌ و سازهای بی‌رویه در پایتخت منجر به افزایش بلندمرتبه‌ها شده لذا در این وضعیت به روز رسانی و بازنگری در قوانین مربوط لازم است.

به گزارش جماران؛ عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اصلاح شاخص‌های ایمنی و رعایت الزامات فنی بلندمرتبه‌ها از طریق بازنگری در قوانین، گفت: شورای عالی استان‌ها می‌تواند طرح به‌روزرسانی قوانین مربوطه را به مجلس ارائه کند.

علیرضا رحیمی در خصوص ایمنی سازه‌های پایتخت، گفت: قوانین و مقررات حوزه ایمنی سازه‌ها مربوط به سال‌های گذشته است، متاسفانه از سویی این قوانین به روز رسانی نشده و از سوی دیگر حجم بافت‌های فرسوده در تهران افزایش یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این شرایط ساخت‌و سازهای بی‌رویه در پایتخت منجر به افزایش بلندمرتبه‌ها شده لذا در این وضعیت به روز رسانی و بازنگری در قوانین مربوط لازم است.

وی افزود: قوانین در حقیقت اصلاح در حوزه شاخص‌های استاندارد و ایمنی و رعایت الزامات فنی و مهندسی به خصوص در سازه‌های بلند مرتبه لازم است، بنابراین جامعیت لازم در بازنگری قانون باید پیش‌بینی شود.

رحیمی معتقد است: اخذ نکته نظرات سازمان نظام مهندسی، کارشناسان خبره و نخبه خارج از مجموعه شهرداری، دولت و مجلس باید کمک کنند تا با همراهی کمیته عمران شورای شهر و معاونت شهرسازی و عمران شهرداری قوانین مربوط به ایمنی ساختمان‌ها اصلاح و به روز رسانی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای به روز رسانی قوانین شورای عالی استان‌ها نیز می‌تواند طرحی بر اساس اختیارات قانونی به مجلس ارایه کند، ضمن آنکه نمایندگان هم می‌توانند طرحی آماده کنند، اما کلید این اصلاحات باید از شورای شهر زده شود.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایمنی سازه‌های پایتخت برای جلوگیری از حوادثی چون آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو ضروری است، متاسفانه سازه‌های بسیاری در پایتخت با مشکلات عدم ایمنی روبه‌رو هستند که بازنگری در قوانین برای شفافیت مسئولیت‌ها و اصلاح شاخص‌های استاندارد لازم است.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ هیچ قانونی نیست که بتواند ساختمانهای بلندمرتبه را ملزم به تطبیق با آئین نامه های جدید به ویژه آئین نامه آتش نشانی کند لذا باید در کمیسیون سلامت یا معماری مصوبه ای داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 732830
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.