بطحایی از تلاش در راستای تربیت نسلی انقلابی، متدین و فرهیخته در آموزش و پرورش خبرداد و تصریح کرد: سند تحول یکی اسناد محکم و بی نقص بالادستی است.

به گزارش جماران؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق سند تحول به کار خواهم بست.

سید محمد بطحایی رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خود را رای به کل جامعه فرهنگیان دانست و افزود: امیدوارم بتوانم این مسئولیت سنگین و خطیر را به خوبی انجام دهم.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن سند تحول و همچنین ارتقای سطح معیشت فرهنگیان به کارخواهم بست.

بطحایی از تلاش در راستای تربیت نسلی انقلابی، متدین و فرهیخته در آموزش و پرورش خبرداد و تصریح کرد: سند تحول یکی اسناد محکم و بی نقص بالادستی است که برنامه های اینجانب براساس آن تهیه و تنظیم شده است و امیدوارم بتوانیم اهداف سند را محقق سازیم.

وی ادامه داد: بخش اول برنامه‌های من ناظر بر تحول برنامه های درسی است و بحث مهارت آموزی، توجه به خلاقیت و نوآوری دانش آموزان، ایجاد فضای با نشاط و سرزندگی در مدرسه و انطباق بیش از پیش محتواهای آموزشی با نیاز جامعه از جمله این برنامه هاست.

وزیرآموزش و پرورش مقدورات و مقتضیات را یکی از عوامل صرف نظر کردن از برخی استاندارد سازی ها مطرح کردو افزود: منابع محدود باعث می شود تا در برخی جاها نتوان براساس استاندارد، مدارس را دایر نمود یا تراکم مورد نظر را رعایت کرد ، بنابراین باید توقعات را درآن جا کاهش داد.

وی کمبود نیروی انسانی را از جمله محدویتها در بحث تراکم دانش آموزی بر شمرد و اظهارکرد: در برنامه های اینجانب، آرامش در برنامه‌های درسی یک اصل است، زیرا اولیای دانش آموزان نباید نگران تغییرات در ساعات درسی، ساختار و یا کتاب های درسی باشند، چراکه کم و زیاد شدن یک محتوای درسی ممکن است آرامشی که لازمه تعلیم و تربیت است را از بین ببرد.

بطحایی با اشاره به سنگینی کیف دانش آموزان که برخی اوقات موجب عارضه های جسمی در کودکان می شود، گفت: به آموزگاران توصیه می کنم برنامه های درسی به گونه ای باشد که دانش آموزان کمترین کتاب و دفتر را با خود حمل کنند زیرا حمل کیف های سنگین  عوارضی مانندمشکلات قامتی در کودکان ایجاد می کند .

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد محتوای برنامه درسی طوری تنظیم شود که نیازهای دانش آموزان در بیرون از مدرسه را مرتفع سازد و دانش آموزان مهارت هایی را درمدرسه فراگیرند که نسل امروز جامعه به آن نیاز دارند.

عضوکابینه تدبیر وامید اظهارکرد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر آموزش مهارت‌ها و توجه به جنبه های مختلف اقتصادی در زندگی‌، پیش‌بینی‌هایی برای اجرای فوق برنامه درکنار درس اصلی صورت گرفته است.

وی بر ضرورت کاهش نقش کنکور در برنامه‌های درسی تاکیدوعنوان کرد: امروزه شاهد گسترش آزمون‌های کنکوری و تست زنی در دوره ابتدایی هستیم که این امر باعث کسالت آور شدن محیط مدرسه و از بین رفتن شادابی کودکان خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.