محمد دامادی اظهار داشت: روشن است که رویکردهای کلاسیک فعلی پاسخگوی رشد اقتصادی و تولید شغل نخواهد بود، امروز پول دراقتصاد تولید می شود اما شغل ایجاد نمی شود.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از بی توجهی به تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین،گفت: مسئولان نسبت به عدم پرداخت مطالبات یکساله کارگران نساجی قائمشهر پاسخ دهند.

محمد دامادی درنشست علنی امروز ( چهارشنبه 8 شهریور) مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور، با تبریک به مناسبت هفته دولت،گفت: ازهمه مسئولان کشور تقاضا دارم سهم نوینی را از منابع عمومی درجامعه منتشرکرده و امید به پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی را در ایرانیان بدمند و از پرداختن به اموری که نه منطق اصولی دارند و نه سیره اسلامی پرهیز کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود درمجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین به سلایق و نگاه مردم احترام گذاشته و بدانیم این کشور، کشورامثال شهید حججی ها و پرفسور مریم میزراخانی ها است، نمادهای علم و شجاعت همزمان تلنگری است برای همه دست اندرکاران نظام که نسبت به انجام صحیح مسئولیت ها و تعهدشان به نسل امروز و فردای ایران بیش ازگذشته بکوشند  وبر طبل  اتحاد اجتماعی بکوبند که این بزرگترین پشتوانه هر دولت و نظامی است.

وی افزود: معتقدم آنچه باید مد نظر دولت و مسئولان اجرایی کشور قرار گیرد، همین نطق های نمایندگان بوده و نه لابی های پشت پرده، متاسفانه شاهد هستیم که به جز 2 یا 3 نماینده اعتبارکلمات دیگر ناطقان مجلس نادیده گرفته می شود، حال اینکه این موارد رنجنامه های همه موکلان خانه ملت است و درکنار این موارد از برخی رسانه ها می خواهم از تخریب شخصیت های متعهد و محترمی نظیر عارف به بهانه رای آوردن و یارای نیاوردن گزینه های پیشنهادی دولت بپرهیزند و به جای نقدهای زرد به ارای هراهکارهای سازنده بپردازند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ، تاکید کرد: مسئولان با توجه به هشدارهای جدی کارشناسان مربوطه به مقوله بحران آب و محیط زیست، نگاه عملیاتی تری داشته باشند، همچنین به گفتمان های شکست خورده ای نظیر  انتقال آب دریای خزر پایان دهند و بدانند که تنها ارایه آمار دردی را درمان نمی کند، بنابراین به جای اصرار بر مدیریت تامین آب با تغییر رویکرد به مدیریت مصرف آب بپردازنند  و بدانیم دود همه تصمیمات غلط به چشم کشور و نسل آینده خواهد رفت.

این نماینده مردم درمجلس دهم، گفت: امروز هیچ تحول مثبتی درحوزه عمرانی آب جز تدوین نظام داده های معتبر دراین مقوله رخ نداده است، در حوزه اقتصاد و اشتغال خاطرنشان می کنم که این ملت وظیفه اش را انجام داده و اکنون چشم انتظار چرخیدن چرخ کارخانه ها است، تا مولد ایجاد اشتغال باشند؛ روشن است که رویکردهای کلاسیک فعلی پاسخگوی رشد اقتصادی و تولید شغل نخواهد بود، امروز پول دراقتصاد تولید می شود اما شغل ایجاد نمی شود.

دامادی ادامه داد: درخصوص برداشت 1.5 میلیارد دلار  با هدف ارتقاء تولید و ایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستایی و عشایری از صندوق توسعه ملی به دولت یادآور می شوم که تجربه کشورنشان داده مصرف بدون برنامه صحیح این مبلغ می تواند آغازبحرانی تازه در اقتصاد کشور ، گشایش فصل تازه ای در پرداخت وام های بدون هدف و افزایش نرخ بیکاری ومهاجرت ها باشد.

وی گفت: از وزیر اقتصاد تقاضا دارم هرچه سریعتر تکلیف سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین را مشخص کرده و همچنین مصوبه این وزارتخانه درخصوص تعیین تکلبف مالباختگان را مشخص کند، از وزیر دفاع انتظار می رود قانون تعیین تکلیف کسری خدمت خانواده ایثارگران را مشخص کند.

دامادی خطاب به وزیرراه وشهرسازی، افزود: تعطیلی 20 دقیقه ای مرکزی کنترل فضای کشورکه امکان برخورد هواپیماها در فضای آسمان را داشت پاسخ دهید، به دولت پیشنهادمی شود نوع سیاستگذاری در هراستان برمبنای ظرفیت ها باشد و امکان شکوفایی اقتصادی و افزایش بهره وری ازآن ظرفیت ها را برای عموم مردم از همه مناظر بهبود بخشد.

وی ادامه داد: چرا دلارهای گردشگری درکشورهای همسایه هزینه می شود، ایراد کار کجاست؟ آورده های اقتصادی جنگل، دریا و کشاورزی دقیقا مشخص نیست و به همین دلیل شاهد هدررفت منابع ملی کشور درمازندران هستیم، همچنین به وزیر راه تذکر می دهم هرچه سریعتر نسبت به تسریع عملیات اجرایی جاده مرگبار ساری _تاکام تصمیمات را اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: شهرستان میاندرود همچنان از فقدان زیرساخت های مناسب اداری و داشتن بیمارستان رنج می برد چه کسی پاسخگوی مطالبات یکساله کارگران نساجی قائم شهر است کدام یک ازمسئولان کشور به اندازه یکسال ازمحل کارخود مطالبه دارند تا حال و روز کارگران مظلوم نساجی رادرک کنند چرا مشکل بازنشستگان فولاد بعد پیگیری ها حل نمی شود،چرا فرصت منطقه آزاد را از مازندران دریغ کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ، تاکید کرد: مسئله واردات برنج این مافیای بزرگ حل نشده است، ضمن اینکه زمین های فروانی درمنطقه چهاردانگه از بی آبی دررنج هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729440
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.