عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مشکلات زنان سرپرست خانوار بسیار زیاد است و چون این افراد بیشترین تعامل را با کودکان دارند؛ بنابراین مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان منجر به مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز می‎شود

به گزارش جماران؛ زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و عضو فراکسیون امید مجلس، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به امور زنان سرپرست خانوار اشاره مستقیم و جدی‎تری از سایر برنامه‎ها شده، گفت: در این برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت زنان به عنوان متولی اصلی امور زنان تعیین شده اند، اما نکته‎ی قابل توجه این است که در وهله‎ی اول شناسایی این افراد و ثبت اطلاعات باید به درستی انجام شود.

ساعی در این باره افزود: ۲۰ میلیارد تومان بودجه در سال جاری و برای شروع طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شده است و پیگیر اجرایی شدن این طرح به ویژه در استان آذربایجان شرقی هستیم. اما در این میان همراهی استانداری و مدیران کل ذیربط نیز ضروری است.

این عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: سامانه‎ای به منظور ثبت نام زنان سرپرست خانوار و ثبت اطلاعات آنان طراحی خواهد شد و افراد می‎توانند با مراجعه به سایت جهت ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. پس از شناسایی دقیق زنان سرپرست خانوار، گروهبندی زنان روستایی و شهری شروع شده و هر یک از نیروهای جوان بر اساس رشته‎های مختلف در کارگاه‎های آموزشی مختلف تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

او خاطرنشان کرد: مشکلات زنان سرپرست خانوار بسیار زیاد است و چون این افراد بیشترین تعامل را با کودکان دارند؛ بنابراین مشکلات معیشتی و اقتصادی آنان منجر به مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز می‎شود و کل یک خانواده را درگیر می‌‏کند. از این رو باید برنامه‎ریزی دقیق و پیشروی پیوسته در این میان باشد تا بخشی از مشکلات زنان سرپرست خانوار حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.