هاشم زایی با بیان اینکه بافت های فرسوده و حاشیه نشینی معضلات و آسیب های زیادی را برای پایتخت به همراه دارند، افزود: علاوه بر خطر جانی بافت های فرسوده و حاشیه نشینی برای ساکنان در مواقع بحران، شاهد شیوع آسیب های اجتماعی و بیماری های غیرواگیر در آنها نیز هستیم.

به گزارش جماران؛ عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ساخت و سازهای بی رویه روی گسل های فعال در صورت بروز زلزله ای با ریشتر پایین خسارات های مالی و جانی زیادی را به همراه دارد.

عبدالرضا هاشم زایی در رابطه با اظهارات معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر اینکه زلزله، سیل و نشست زمین از جمله مهمترین مخاطرات تهران است که جمعیت این شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد، گفت: زلزله مهمترین بحران و چالشی است که تهران را تهدید می کند و مقابله با آن از عهده مدیریت شهری خارج و نیازمند عزم جدی نظام است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازسای و بهسازی بافت های فرسوده پایتخت برای پیشگیری از بروز خسارات های سنگین جانی و مالی در هنگام وقوع زلزله باید مورد مورد توجه قرار گیرد، افزود: در این رابطه مجلس در برنامه ششم دولت را مکلف به احیاء و بهسازی حداقل 10 درصد از بافت فرسوده شهری توسط بخش غیردولتی و شهرداری ها کرده است البته این موضوع در صورتی می تواند به درستی تحقق یابد که از توسعه حاشیه نشینی جلوگیری شود زیرا مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه های غیررسمی به مرور به بافت فرسوده تبدیل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه عدم نظارت بر ساخت های سازهای مجاز و غیرمجاز در پایتخت معضلی بزرگ است که برای پیشگیری از خسارات زلزله احتمالی باید به آن توجه داشت، تصریح کرد: اگر نظارت ها بر ساخت و سازها و اخذ مجوزها به درستی انجام نشود به طور قطع خسارات ها در مواقع بروز زلزله احتمالی غیرقابل پیش بینی و جبران خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تا زمانی که عزم جدی و بودجه کافی برای نوسازی بافت های فرسوده وجود نداشته باشد و تخصیص نیابد به طور قطع مدیریت این موضوع از عهده شهرداری و شورای شهر خارج خواهد بود.

هاشم زایی با بیان اینکه بافت های فرسوده و حاشیه نشینی معضلات و آسیب های زیادی را برای پایتخت به همراه دارند، افزود: علاوه بر خطر جانی بافت های فرسوده و حاشیه نشینی برای ساکنان در مواقع بحران، شاهد شیوع آسیب های اجتماعی و بیماری های غیرواگیر در آنها نیز هستیم و نیاز است دولت برنامه ویژه و مدونی برای نوسازی بافت های فرسوده تدوین کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیل خطر عمده ای برای تهران به همراه ندارد، تصریح کرد: هر چند نیاز است ایمن سازی پایتخت از خطر سیل مورد توجه قرار گیرد اما سیل خطر چندانی برای پایتخت نداشته و در واقع مهمترین چالش فعلی پایتخت زلزله است که برای مقابله با آن باید تدابیر ویژه از سوی تمامی دستگاه ها اتخاذ و اندیشیده شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: با توجه به شهرنشینی شتابان و گسترده ای که بر روی گسل های فعال پایتخت انجام شده به طور قطع در صورت وقوع زلزله ای با ریشتر  پایین کنترل بحران غیرممکن خواهد بود و زلزله خسارات های فراوان مالی و جانی زیادی به بار خواهد آورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، افزود: البته شورای شهر پنجم نظارت بر ساخت و سازها  را در اولویت قرار داده در این رابطه نیاز است نظام مهندسی، شورای عالی شهرسازی و شورای شهر با ورود جدی به این موضوع استانداردسازی ساخت و سازهای تهران را در اولویت قرار دهند.

فضای شهر تهران طی چند سال اخیر فروخته شده است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از اینکه فضای شهر تهران طی چند سال اخیر فروخته شده است، گفت: شهرداری با تراکم فروشی و شهرفروشی آسیب های زیادی را متوجه پایتخت کرده است و تا عزم نظام برای رفع چنین معضلاتی نباشد رفع آنها غیرممکن خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725526
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.