نیروهای دولتی سوریه قبل از اینکه جنگ سرنوشت‌ساز را در شهر دیرالزور آغاز کنند، باید تروریست‌ها را در بادیه به زانو درآورند.

به گزارش جماران؛ ارتش سوریه داعش را به طور کامل در بادیه محاصره کرده و آماده آغاز حمله گسترده‌ای برای پاکسازی دو منطقه وسیع تحت کنترل داعش است که اکنون به محاصره در آمده.

ارتش سوریه داعش را در دو منطقه وسیع در بادیه(منطقه بیابانی شرق و مرکز سوریه) محاصره کرده و به این ترتیب خطوط امداد این گروه را به طور کامل قطع کرده است.

نیروهای دولتی سوریه قبل از اینکه جنگ سرنوشت‌ساز را در شهر دیرالزور آغاز کنند، باید تروریست‌ها را در بادیه به زانو درآورند.

شهر دیرالزور که در منتهی الیه این منطقه صحرایی واقع است اکنون آخرین مرکز استانی است که در محاصره داعش است و بخش بزرگی از آن نیز تحت سیطره این گروه تروریستی است.

ارتش سوریه از مه گذشته عملیاتی را برای سیطره بر بادیه آغاز کرده است. مساحت بادیه سوریه به 90 هزار کیلومتر مربع می‌رسد و مرکز کشور را به مرزهای عراق و اردن وصل می‌کند.

کارشناسان معتقدند که آزادی استان نفت خیز دیرالزور به معنای پایان داعش در سوریه است. داعش علاوه بر اشغال قسمت‌های عمده شهر دیرالزور، کنترل بخش اعظم استان دیرالزور را هم در دست دارد.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای دولتی این کشور به پیشروی استراتژیکی علیه داعش در بادیه و به ویژه در استان حمص دست یافته‌اند.

کارشناسان می‌گویند ارتش سوریه باید ابتدا داعش را از مرکز بادیه سوریه بیرون کند و بعد عملیات دیرالزور را آغاز کند.

به گفته یک کارشناس امور سوریه درصورتی که ارتش کنترل این بخش را در دست بگیرد به این معناست که کنترل بیش از نیمی از مساحت سوریه را در دست دارد.

همزمان با عملیات بادیه، ارتش سوریه عملیاتی را علیه داعش در حومه جنوبی رقه نیز آغاز کرده است.

ارتش سوریه از طریق این عملیات برای بازپس گیری استان دیرالزور از تروریست‌ها از سه محور تلاش می‌کند. محور جنوب استان رقه، بادیه در جنوب و منطقه مرزی از محور جنوب غربی.

ارتش سوریه پس از سالها اواخر ژوئن توانست وارد مرزهای استان دیرالزور شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.