ظریفیان تاکید کرد: باید نهادهایی مثل صدا و‌سیما و‌ شورای نگهبان و ائمه جمعه را از ورود به رقابت‌های سیاسی بر حذر داشت.

به گزارش جماران، غلامرضا ظریفیان در کنگره مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب با اشاره به پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ گفت: امام خمینی که ملت آگاهانه با او بیعت کردند، مقتضیات زمان را درست می‌فهمید و‌ میزان را رای ملت می‌دانست.

او به سرمایه عظیم انسانی انقلاب اشاره کرد و‌ گفت: با تکیه بر این سرمایه انسانی می‌توانیم به آرمان‌های انقلاب مثل آزادی و عدالت و توسعه پایدار برسیم.

ظریفیان افزایش باور دینی و مقابله با نگرش عقل ستیز و متحجرانه را از باورهای مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب برشمرد.

او توجه به محرومان را از برنامه‌های ایثارگران خواند و تاکید کرد: نمی‌خواهیم با اسم ایثارگری سوءاستفاده کنیم و می‌خواهیم این ظرفیت در راستای حل مشکلات کشور قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما به عنوان مجموعه‌ای از ایثارگران، آمده‌ایم فرصتی مضاعف در جامعه ایجاد کنیم تا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و بشری، چراغی در مسیر برای عبور از گردنه‌های تاریخی باشیم.

ظریفیان درباره دیدگاه‌های حزب درباره سیاست داخلی گفت: یک‌موحد در برخورد با پدیده‌های بشری آنها را نیازمند نقد می‌داند و‌ نقد هر دستگاهی، راهی به سوی کمال است

او مردم‌سالاری را اعتقاد اساسی انقلاب و امام و ایثارگران خواند و گفت تضمین حقوق شهروندی و‌ توجه به احزاب سیاسی که جامعه را ثبات دهد از دیگر رئوس برنامه ما در سیاست داخلی است. باید نهادهایی مثل صدا و‌سیما و‌ شورای نگهبان و ائمه جمعه را از ورود به رقابت‌های سیاسی بر حذر داشت. باید از دولت حمایت و آن را نقد بی طرفانه کرد و با این حمایت باید کارآمدی نظام را بالا برد.

ظریفیان درباره مواضع حزب در سیاست خارجی با انتقاد از عملکرد آمریکا گفت: این عرصه را باید از برخوردهای غیر مسىئولانه برحذر داشت و‌ یک صدا از سیاست خارجی ایران به گوش برسد. حتی با یک نیروی مسلح نمی‌توان به امنیت رسید. امنیت در گرو یک سیاست خارجی درست است

او گفت: تعداد محرومان در کشور قابل قبول نیست و باید در نظام تامین اجتماعی برنامه ویژه‌ای داشت. دین را باید از مروجان سطحی بازپس بگیریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.