داعش حدود سه سال پیش علاوه بر در اختیار داشتن حدود ده هزار کیلومتر مربع از اراضی افغانستان، لیبی، نیجریه و مصر حدود یکصد هزار کیلومتر مربع از زمین‌های شرق سوریه و غرب عراق را نیز در اختیار داشت، اما اکنون با شکست‌های پی در پی، بیش از نیمی از این مناطق را ازدست داده است.

به گزارش جماران؛ شکست‌های پی‌درپی تکفیری‌ها در عراق و سوریه، حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها را به وحشت انداخته است. تقریبا روزی نیست که مقامات آمریکایی و صهیونیستی به موضوع «خلأ پس از داعش» اشاره نکرده و در نهایت انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه نروند. آنها بر این باورند که شکست تکفیری‌ها موجب قدرت گرفتن ایران خواهد شد. همین امر نشان می‌دهد که از ابتدا به‌وجود آورندگان تروریست‌ها تفکری شیطانی داشته و در اصل برای کاهش نفوذ ایران درمنطقه بود که این گروه‌ها را با اسامی گوناگون پدید آوردند .

مقامات رژیم صهیونیستی از شکست‌های داعش ابراز نگرانی کرده‌اند. این ادعا پس از آن مطرح می‌شود که هنری کسینجر، وزیرخارجه پیشین آمریکا نیز نسبت به شکست داعش و قدرت گرفتن ایران به دولت ترامپ هشدار داده بود . به گزارش رسانه‌های انگلیسی، یوسی کوهن رئیس موساد گفته است: با شکست داعش در جبهه‌های عراق و سوریه و عقب نشینی آنها از مواضع شان فضایی خالی ایجاد شده است که ایران آن را پر خواهد کرد. وی مدعی شد ایران در پی تصرف مناطقی در یمن و لبنان و تقویت جایگاهش در منطقه است. کوهن که در نشست هیات وزیران رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، افزود: ایران با حضور در عراق و سوریه شرایطی را به وجود آورده است که می‌تواند به عنوان پلی برای ارتباط زمینی با لبنان و تا مرز اسرائیل از آن برای رسیدن به اهدافش استفاده کند.

در یک خبر دیگر مرتبط با همین موضوع، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: داعش حدود سه سال پیش علاوه بر در اختیار داشتن حدود ده هزار کیلومتر مربع از اراضی افغانستان، لیبی، نیجریه و مصر حدود یکصد هزار کیلومتر مربع از زمین‌های شرق سوریه و غرب عراق را نیز در اختیار داشت، اما اکنون با شکست‌های پی در پی، بیش از نیمی از این مناطق را ازدست داده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش‌تر در یک سخنرانی در بندر اشدود گفته بود: «داعش خارج شود، ایران وارد می‌شود» وی افزوده بود: « ما قویا مخالف استقرار نظامی ایران و متحدانش مانند حزب الله در سوریه هستیم و هر کاری که لازم باشد، می‌کنیم.»

حقایق هولناک

زمانی یک کارشناس فرانسوی از حقایق هولناکی در روابط تنگاتنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه تروریستی داعش پرده برداشت. به گزارش اسپوتنیک، توما ولیشیه ـ یک کارشناس فرانسوی ـ‌ با اشاره به تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: مساله میان اسرائیل و داعش فراتر از «یک توافق خوب» است. وی که عضو مرکز رولاند موسنیه دانشگاه سوربن است، افزود: اسرائیل سیاستی فرصت‌طلبانه در خاورمیانه در پیش گرفته و در تلاش برای تضمین تداوم بقای سیاسی خود در یک محیط و فضای پیرامونی بسیار خطرناک است. از این منظر، همکاری میان اسرائیل و داعش بسیار خوب است. این کارشناس تصریح کرد: اسرائیل سیاست موازنه را دنبال می‌کند و آرزو نمی‌کند که داعش از بین برود. علاوه بر آن، داعش هیچگاه اعلام نکرده است که از منظر نظامی یا حتی ایدئولوژیک به اسرائیل حمله خواهد کرد. این امر نشان می‌دهد که اسرائیل دشمن واقعی داعش نیست.

آموزش تروریست‌ها در اسرائیل

همکاری صهیونیست‌ها و داعش به جایی رسیده که یکی از وبسایت‌های رسمی رژیم صهیونیستی طی خبری اعلام کرد این رژیم در شمال اراضی اشغالی و در شهر «آفولا» در حال آموزش به نیروهای تروریستی داعش است.

وبسایت‌ «Tikun Olam» طی خبری اعلام کرد اسرائیل در شمال اراضی اشغالی و در شهر «آفولا» در حال آموزش به نیروهای تروریستی داعش بوده و کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی فراوانی به این گروه می‌کند. به گزارش این پایگاه: « اسرائیل و داعش روابط پنهان فراوانی دارند و نیروهای داعش از عوامل نفوذ اسرائیل در سوریه جهت تضعیف محور مقاومت محسوب می‌شوند». از زمان شکل‌گیری داعش در منطقه، رژیم صهیونیستی بارها به بهانه مبارزه با داعش، خاک کشور سوریه را مورد هجوم نظامی قرار داده و مقر نظامیان سوری را منهدم کرده است. از این رو کارشناسان می‌گویند داعش از نیروهای آموزش دیده و فرمانبر موساد برای حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه به‌شمار می‌رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.