نماینده مردم اهواز به عملکرد وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: آنچه در مورد اهواز و در زمستان به عنوان مطالبه ما از وزارت نیرو مطرح بود بحث ریزگردها بوده، هر پروژه ای هم تعریف شودتا زمانی که حق آبه تالاب ها تامین نشود، نتیجه نمی دهد.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم اهواز درباره انتظارات از  حبیب الله بیطرف به عنوان وزیر نیروی پیشنهادی گفت: آقای بیطرف برای اینکه موفق شود باید استراتژی خود را در حوزه آب کشور شفاف سازی کند.ما انتظار داریم برنامه منسجم و مدونی در این زمینه ارائه کند. این موضوع نقش مهمی در رای اعتماد و وضعیت ایشان در وزارتخانه دارد.

علی ساری امروز درباره وضعیت برق استان خوزستان و علت قطعی آن گفت: در استان خوزستان، از گذشته ساختارها به اندازه و مناسب به ویژه برای مرکز استان وجود نداشته است. شما نمی‌توانید کمتر از یک ماه پست های انتقال برق را در سطح شهر و استان توسعه دهید.

از گذشته امکانات آب و برق استان نامناسب بود

وی در ادامه افزود: باتوجه به پیک دمایی که اتفاق افتاده است؛ شما در نظر بگیرید در ۹ تیرماه بر اساس آمار استان، ۷۴۵۵مگاوات در ساعت ۳:۵۶ برق مصرف شده است، این زمان پیک دمایی شبانه روز نیست(ساعت حدود ۵ پیک دمایی به شمار می رود). روز گذشته این میزان ۸۱۰۲ مگاوات بوده است. این افزایش مصرف در میزان دمای بالایی رخ داده است. مردم استان از جمله اهواز در شرایط بسیار بدی به سر می برند و جا دارد در برق و آب استان تامل ویژه ای صورت گیرد. این موضوع از گذشته وجود داشته و هر روز هم وضعیت سخت تر می شود.

خروجی پروژه آب و فاضلاب چه شد؟

نماینده مردم اهواز با اشاره به عملکرد وزارت نیرو و دولت گفت: اینکه این بزرگواران پروژه ای تعریف می کنند جای تقدیر و تشکر دارد و قطعا هر وقت شروع کنند، خوب است و دیر نیست؛ اما دو مسئله مطرح است بازه زمانی و اجرایی پروژه دقیق گفته شود و دیگر اینکه گزارش کوتاه مدت نحوه اجرا داده شود. نه اینکه مانند گذشته فقط حرف باشد و عمل نکنند.    

وی در ادامه به پروژه آب و فاضلاب استان خوزستان اشاره کرد و گفت: شش ماه از افتتاح این پروژه می گذرد، سازمان برنامه و بودجه هم درباره آن نامه داده است و بازه زمانی آن ۳ ساله است حالا یک ششم آن گذشته است و ما باید انتظار خروجی متناسب داشته باشیم؛ اما خبری نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در دولت پروژه تعریف می شود و عزم وجود دارد اما متولیان و مجریان و کسانی که باید پیگیری کنند، کم‌کاری می کنند. یعنی در سطح مدیران استانی باید سوءمدیریت را دید که پیگیری کننده وجود ندارد.

دولت حامی پروژه های وزارت نیرو

وی در ادامه تاکید کرد: دولت کارش را انجام داده است، اینکه مسئولان استانی باید پیگیری کنند؛ بسیار مهم است، اینکه می گویند پیگیری کرده اند، منعکس کنند. اگر دولت کمکاری می کند اعلام کنند اما آنچه ما می شنویم این است که دولت حامی است و بودجه تزریق می کند اما خروجی آن چه شد؟

ساری در ادامه تصریح کرد: خروجی کار این شد که مدیر آب و فاضلاب استان خوزستان فردی با یکسال تجربه است. این شخص سال ۹۲ طرح امریه اش را در سازمان آب و فاضلاب شروع کرد، سال ۹۴ آن را به پایان رساند پس از آن یک سال تجربه و از ۹۵ مدیر شد. از این فرد چه انتظاری می توانیم داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز همچنین به عملکرد وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: آنچه در مورد اهواز و در زمستان به عنوان مطالبه ما از وزارت نیرو مطرح بود بحث ریزگردها بوده، هر پروژه ای هم تعریف شودتا زمانی که حق آبه تالاب ها تامین نشود، نتیجه نمی دهد. اینکه می گویند آب به شادگان آمده است، بله قبول داریم اما اینکه چقدر است مهم است. میزان این آب اندک است و با آنچه باید تزریق شود بسیار فاصله دارد؛ اما همین میزان تغییر بسیار ایجاد کرده است.

از روحانی بخاطر مطالبه‌گری از ترکیه تشکر  می‌کنیم

وی در ادامه به تالاب هورالعظیم اشاره کرد: دولت می گوید ۶۰، ۷۰  تا ۸۰ درصد آب به تالاب بازگشته اما این تالاب مشترک میان ایران و عراق است که باید موشکافانه مشخص کرد که قسمت عمده آب  تزریق شده در تالاب کجاست. باید شفاف سازی شود و بعد از دولت عراق احیای تالاب مطالبه شود. منشا ریزگردها عراق و ترکیه است، رییس جمهور مطالبه گری خود را آغاز کرده است که ما تشکر می کنیم. وزارت نیرو در داخل کشور باید در سیاست انتقال آب به صورت ملی به موضوع نگاه کند. چون در بعد داخلی خیلی کوتاهی شده است در بعد بین المللی نیز نمی تواند مطالبه گری مناسبی داشته باشد.

ساری در ادامه به انتظار از  حبیب الله بیطرف به عنوان وزیر نیروی پیشنهادی اشاره کرد و گفت: آقای بیطرف برای اینکه موفق شود باید استراتژی خود را در حوزه آب کشور شفاف سازی کند. در همه مناطق ما مشکلات آب داریم، چه خوزستان، چه فلات مرکزی، چه سمنان و حتی بخش شمالی کشور. بنابراین، ما انتظار داریم برنامه منسجم و مدونی در این زمینه ارائه کنند. تبیین استراتژی سیاست آب ایشان نقش مهمی در رای اعتماد و وضعیت ایشان در وزارتخانه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717088
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.