رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت پررنگ کشور زنگبار در کنفرانس اخیر فلسطین در ایران افزود: مسئله فلسطین دارای اهمیت بسیاری است.

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی در حوزه آموزشی و علمی گفت: کشور زنگبار می تواند از این ظرفیت های ایران به ویژه در حوزه فنی و حرفه ای، آموزش عالی و بخش های علمی بهره بگیرد.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (جمعه 13 مرداد) با زبیری علی مولدی رئیس مجلس زنگبار دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و زنگبار گفت: خوشبختانه علایق بسیاری میان مردم دو کشور وجود دارد و این مسئله می تواند زمینه ساز توسعه روابط باشد.

وی با اشاره به مشارکت پررنگ کشور زنگبار در کنفرانس اخیر فلسطین در ایران افزود: مسئله فلسطین دارای اهمیت بسیاری است و تمام کشورها باید نسبت به این موضوع حساس باشند، به ویژه در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی برای نمازگزاران فلسطینی برای حضور در مسجدالاقصی محدودیت ایجاد کرده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه دو کشور ایران و زنگبار ظرفیت های بسیاری برای ارتقا و گسترش روابط دارند، تصریح کرد: قطعاً مسئولان دو کشور باید برای تقویت تعاملات و همکاری ها به ویژه در حوزه تجاری و اقتصادی تلاش کنند و قطعاً سفر هیات پارلمانی زنگبار به ایران می تواند در تحقق این مسئله تاثیرگذار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی در حوزه آموزشی و علمی گفت: کشور زنگبار می تواند از این ظرفیت های ایران به ویژه در حوزه فنی و حرفه ای، آموزش عالی و بخش های علمی بهره بگیرد و امیدوارم این ظرفیت ها در آینده تقویت شود.

دستاوردهای اجلاس فلسطین در ایران موفقیت آمیز بود

در این دیدار زبیری علی مولدی رئیس مجلس زنگبار با اشاره به روابط و تعاملات دو کشور ایران و زنگبار در چند سال اخیر گفت: ما خواهان گسترش و تقویت تعاملات با جمهوری اسلامی هستیم و امیدوارم سفر هیات پارلمانی به ایران بنیان جدیدی را برای گسترش روابط دو کشور ایجاد کند.

وی با تقدیر از رویکرد جمهوری اسلامی نسبت به مسئله فلسطین افزود: ایران همواره به مسئله مردم فلسطین توجه خاصی داشته و خوشبختانه اجلاس اخیر فلسطین دارای دستاوردهای موفقیت آمیزی بود.

رئیس مجلس زنگبار بر لزوم گسترش روابط پارلمانی ایران و زنگبار تاکید کرد و گفت: با توجه به تجارب ارزنده ایران در حوزه آموزش عالی، امیدوارم زمینه های لازم برای توسعه روابط در حوزه علمی و آموزشی فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715298
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.