عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات شوراها که توسط مجلس انجام شده بود در تاریخ 9 مردادماه به تایید شورای نگهبان رسیده است.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون ۱۴ مرداد برای آغاز دوره پنجم شوراها تعیین شده و شورای نگهبان نیز تایید کرده است.

قاسم میرزایی نیکو  در خصوص زمان آغاز پنجمین دوره شوراها، اظهار داشت: از آنجایی که در قانون تاریخ ذکر شده، نیازی نیست که 15 روز پس از تایید شورای نگهبان بگذرد تا قانون شوراها لازم الاجرا شود، بلکه پس از تایید شورای نگهبان می‌توان قانون را اجرا کرد و قانون نیز زمان آغاز به کار پنجمین دوره شوراها را 14 مرداد ماه تعیین کرده است.

وی افزود: اصلاح قانون انتخابات شوراها که توسط مجلس انجام شده بود در تاریخ 9 مردادماه به تایید شورای نگهبان رسیده و با وجود تصریح قانونگذار بر اینکه 14 مرداد ماه باید شورای پنجم شروع به کار کند، دیگر نیازی به گذشت 15 روز از تایید شورای نگهبان برای لازم الاجرا شدن قانون نیست.

میرزایی نیکو ادامه داد: از آنجایی که در قانون تاریخ 14 مرداد برای آغاز دوره پنجم شوراها ذکر شده و قبل از این تاریخ، شورای نگهبان این قانون را تایید کرده و بلافاصله به دولت ابلاغ شده، 14 مرداد ماه زمان آغاز به کار شورای پنجم است و اینکه قانون باید در روزنامه رسمی کشور منتشر شود، روال اداری است که طی می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون شوراها و نمایندگان به شدت تلاش کردند تا فاصله برگزاری انتخابات و تشکیل شوراها زیاد نباشد و در حال حاضر اصل موضوع آن است که شوراها برای همیشه باید در 14 مرداد ماه دوره خود را شروع کنند و مبنای تنظیم تقویم انتخابات شوراها خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715050
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.