جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: انصافا تحولی در خرید تضمینی چای در طی 2 الی 3 سال اخیر اتفاق افتاده، اما اشکالی که در این راستا وجود دارد، تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران است.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: برای بهبود  وضعیت چای  در کشور  باید علاوه  بر افزایش فرهنگ سازی  در  تولید چای ایرانی، دستگاه  های نظارتی از جمله دیوان محاسبات را نیز ترغیب کنیم به هزینه کرد چای های خارجی در ادارات دولتی ورود کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت چای ایرانی در کشور، گفت:عدم تبلیغات بهینه چای بدون اسانس در صداو سیما موجب می شود، ذائقه ی شهروندان به سمت چای ایرانی گرایش پیدا نکند و در همین حال برخی چای های دارای اسانس خارجی،  مستقیماً  سلامت  شهروندان  را هدف گرفته اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهروندان نباید ناآگاهانه چای های خارجی بی کیفیت را در سبد مصرفی شان قرار دهند، تصریح کرد: دردآورتر از موضوعات  ذکره شده این است که در حالی که در سال اقتصاد مقاومتی باید در ادارات دولتی بر مصرف تولیدات داخلی تاکید شود، اما متاسفانه استفاده از  چای  خارجی  رواج  دارد؛ بنابراین  باید دیوان محاسبات بر وضعیت هزینه کرد،  چای خارجی در ادارات دولتی  ورود کند.

وی ادامه داد:  انصافا تحولی  در خرید تضمینی چای در طی 2 الی 3 سال اخیر  اتفاق افتاده، اما اشکالی که در این راستا وجود دارد، تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران است که این  امر ذائقه ای چایکاران را تلخ کرده است؛ چرا که پرداخت با تاخیر مطالبات چایکاران به منزله نوشدارو  پس از مرگ سهراب است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، یادآورشد: عدم تبلیغ چای ایرانی ارگانیک در صداو سیما یکی از موانع ترغیب شهروندان به استفاده بهینه از چای ایرانی است و این در حالی است که کیفیت چای ایرانی با چای خارجی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714338
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.