• کدخبر: 714200
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

جایز نیست حرمت مسجد الاقصی هتک شود، نمازگزاران نباید از ورود به مسجد الاقصی منع شوند و حق مسلمانان برای اقامه نماز در مسجد الاقصی نباید محدود شود.

وزیر امور خارجه عربستان درباره اهداف نشست وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در استانبول، گفت، این نشست سه پیام آشکار دارد.

به گزارش جماران، عادل الجبیر که در حاشیه نشست حمایت از مسجد الاقصی در استانبول با خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سخن می گفت، تصریح کرد: پیام های این نشست شفاف و ثابت است. جایز نیست حرمت مسجد الاقصی هتک شود، نمازگزاران نباید از ورود به مسجد الاقصی منع شوند و حق مسلمانان برای اقامه نماز در مسجد الاقصی نباید محدود شود.
وی افزود: همچنین پیام این نشست جدیت کشورهای اسلامی برای حل درگیری های فلسطینی-اسرائیلی بر اساس قطعنامه های بین المللی و طرح صلح عربی است که هدف از آن تشکیل کشور مستقل فسلطین به پایتختی قدس شریف است.
عادل الجبیر کنفرانس استانبول را کنفرانس اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیران امور خارجه خواند و گفت: هدف این کنفرانس تاکید بر مواضع کشورهای اسلامی درباره قدس و مسجد الاقصی است. وی افزود: در این نشست بیانیه ای صادر می شود که این مواضع در آن تاکید خواهد شد. در واقع ماهیت این نشست مشابه با نشست وزرای امور خارجه اتحادیه عرب است که هفته گذشته در قاهره برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714200
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.