پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی رونمایی شد؛

توصیف سرلشکر صفوی از شهید همدانی

طی مراسمی کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات همسر شهید حاج حسین همدانی عصر امروز با حضور سردار سرلشکر سید یحی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) و جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت در تالار سوره حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش جماران، خاطرات همسر شهید حاج حسین همدانی به قلم حمید حسام منتشر شده است.

سرلشکر صفوی در این مراسم گفت: ممکن است خیلی‌ها سردار همدانی را نشناسند. فردی بود که از بوران جنگ در کردستان تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور مستمر و موثر داشت و زمانی که سوریه دچار بحران شد، رفت تا از اسلام و اهل بیت علیهم السلام دفاع کند. جنگ در سوریه که جنگ با تروریست‌هاست، جنگ پیچیده و سختی است؛ در آنجا از ده‌ها کشور از اروپا و چچن گرفته تا ازبکستان علیه نظام سوریه می‌جنگند اما شهید همدانی با فرماندهی عالی، ارتش سوریه و رزمندگان دفاع ملی سوریه را سامان‌دهی کرد.

وی همچنین اظهار کرد خیلی‌ها تصور می‌کنند که سرداران صرفا انسان‌هایی زمخت و نظامی در حالی که کسی همچون شهید همدانی قلبی مالامال از لطف و سرشار از محبت و عشق به خانواده، مردم و مستضعفین داشت.

گلعلی بابایی نویسنده کتب دفا مقدس نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از نحوه نگارش این کتاب گفت: رنگ‌آمیزی هنرمندانه خاطرات از ویژگی‌های حمید حسام در نوشتن کتاب‌های دفاع مقدس است. حسام از دوران نوجوانی با شهید همدانی بوده و اولین فرماندهش محسوب می‌شود بنابراین خاطراتی از شهید همدانی دارد که شاید همسرش خبر نداشته باشید. به همیم خاطر خواننده در این کتاب با حوادث بسیاری مواجه می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در سال‌های اخیر زنانه‌نویسی جنگ در کشور افزایش یافته است یعنی هم مردان در مورد زنان می‌نویسند هم در زنان در مورد مردان جنگ. اما در این میان قهرمان اصلی نقطه مغفول مانده محسوب می‌شود البته در کتاب خداحافظ سالار این نقیصه برطرف شده  و به هین دلیل خواننده را اشباع می‌کند.

سردار شهید همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و لشکر 27  محمد رسول الله (ص)،چند سال فرماندهی سپاه تهران را بر عهده داشت و در سال 1394 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.