حبیبی با اشاره به مصوبه مجلس در رابطه با اقدامات متناسب با رفتار خصمانه آمریکا خاطرنشان کرد: مردم منتظر اقدام عملی در برابر نقض برجام هستند و دولت و مجلس باید در این مورد پاسخگو باشند.

به گزارش جماران،  محمدنبی حبیبی در نشست دبیران این حزب اظهار داشت: درست است اکثریت رأی دهندگان به یک نفر در انتخابات رأی دادند اما این دلیل نمی‌شود رئیس‌جمهور اندیشه و فکری که به او رأی نداده یا کسانی که واجد شرایط رأی دادن بودند اما به هر دلیلی پای صندوق رأی نیامدند را نادیده بگیرد؛ آقای روحانی باید رئیس‌جمهور همه مردم باشد.
 
وی با بیان اینکه روحانی نمی‌تواند خود را تنها رئیس‌جمهور کسانی بداند که به او رأی داده‌اند، تصریح کرد: اینکه گفته شود حالا در مسئولیت‌های رده بالا نوبت این ۲۴ میلیون نفر است حرف درستی نیست. در چینش کابینه باید تدین، انقلابی بودن و کارآمدی و کاربلدی حرف اول را بزند.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: این سخن با این موضع رئیس‌جمهور که دولت دوازدهم فراجناحی خواهد بود هم مغایرت دارد. البته کسانی که در انتخابات توفیق رأی اکثریت را نداشتند فقط یک حرف دارند و آن اینکه دولت باید کارآمد باشد و وزرای دولت جدید برای مردم کار کنند نه جناح خود!
 
حبیبی با اشاره به مواضع روحانی در خصوص نقص برجام تاکید کرد: ما از موضع رئیس‌جمهور که گفت در برابر آمریکا می‌ایستیم دفاع می‌کنیم. اما سؤال ما این است که در این دو سال چه اقداماتی در برابر بدعهدی‌های آمریکا و دیگران صورت گرفت؟
 
وی افزود: دولت امروز باید بر اساس موضع رئیس‌جمهور رسما نقض برجام از سوی آمریکا را اعلام کرده و سپس به پیش‌بینی‌های که در متن برجام در این خصوص آمده عمل کند.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف از موضع نماینده دولت در نشست مشترک موسوم به کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ گفت: نماینده ایران باید رسما در این اجلاس نقض صریح متن و روح برجام را توسط آمریکا اعلام می‌کرد و مطالبات ایران را در این مورد بی‌پرده می‌گفت، اما به کمترین مواضعی در مورد بدعهدی آمریکا اکتفا شد.
 
حبیبی با اشاره به مصوبه مجلس و نیز موضع رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم منتظر اقدام عملی در برابر نقض برجام هستند و دولت و مجلس باید در این مورد پاسخگو باشند.
 
وی افزود: نماینده دولت در نشست ژنو حداقل می‌توانست از آغاز یک ساز و کار حقوقی حل فصل خصومت استفاده کند. البته اذعان وزیر خارجه و رئیس جمهور به نقض برجام و پیوستن به آن‌ها که آنان را دلواپسان می‌خواندند یک گام به جلو برای اتخاذ یک موضع واحد بر مبنای وحدت ملی است و این رویکرد را باید مثبت تلقی کرد.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اعتراف آمریکا به رعایت تعهدات ایران در برجام و همزمان وضع تحریم‌های جدید علیه ۱۸ نهاد و فرد به بهانه تروریسم را اوج خیانت آمریکایی‌ها دانست و تصریح کرد: ملت با مواضع قوی خود پاسخ این خباثت را می‌دهد.
 
حبیبی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان سیا که گفته بود «واشنگتن بدنبال ائتلافی از کشورهای خلیج فارس و اسرائیل برای عقب راندن ایران در منطقه است»، گفت: تحولات عراق و سوریه و نیز یمن نشان می‌دهد آمریکا و ائتلاف او در منطقه در حال راندن شدن سریع از مواضع خود هستند. از این ائتلاف‌ها کاری ساخته نیست زیرا آن چیزی که تحولات منطقه را رقم می‌زند اراده مقاومت است.
 
وی با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی و هلاکت سه صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه در رام‌الله، اظهارکرد: عملیات تلافی‌جویانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد نبض مقاومت در سرزمینهای اشغالی درست می‌زند.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون قدس به صورت یک پادگان نظامی اداره می‌شود. رژیم صهیونیستی با رویکرد نظامی قلدرمابانه نمی‌تواند امنیت را در سرزمین‌های اشغالی حفظ کند و البته در این کار هم مثل همیشه شکست خورده است.
 
حبیبی پروژه صلح محمود عباس با اسرائیل را یک پروژه شکست خورده دانست و گفت: امروزه از پروژه صلح محمود عباس کمتر یاد می‌شود چراکه جهان اسلام یکپارچه از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کند و هزینه‌های این دفاع را نیز می‌پردازد.
 
وی در ادامه با اشاره به اظهارات وزیر صنعت و معدن و تجارت که گفته بود؛ «همچنان اصرار دارم که باید مدیر صادراتی از خارج وارد کنیم»، اظهار کرد: ضعف مدیریت در دولت یازدهم راهی جز واردات مدیر از خارج را حاصل نمی‌کند. اگر به جوانان مملکت از اول این دولت اعتماد می‌شد معلوم می‌شد مدیر فهیم، کارآمد، شجاع و با تدبیر کم نداریم.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: تولید کشور زیر بار واردات بی‌رویه کمر خم کرده است و فقط یک چیز کم داریم و آن اینکه مدیر وارد کنیم. این موضع واقعا تأسف‌آور است و نتیجه نادیده گرفتن مدیران جهادی و مدیریت اقتصاد مقاومتی است.
 
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: یاد شهدا و مجاهدان استقلال و عزت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را در دفاع مقدس گرامی می‌داریم. سربازان روح‌الله در عملیات مرصاد منافقین را به خاک مذلت نشاندند. کسانی که رفتند کنار ارتش صدام و علیه ملت قرار گرفتند مهر خیانت تا ابد بر پیشانی آن‌ها خواهد بود و جا دارد از سپهبد شهید صیاد شیرازی که نقش تعیین کننده در این عملیات داشت در اینجا تجلیل کنم.
 
وی با اشاره به حمایت غرب به ویژه آمریکا و فرانسه از منافقین گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند از روسیاه‌ترین گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند. منافقین‌‌ همان داعشی‌های دهه ۶۰ هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.