دهه هفتادی‌ها نیز می‌توانند برای عضویت در شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان نامزد شوند اما حزب ندای ایرانیان از ابتدا متشکل از جوانان بوده و شعار جوان‌گرایی را مطرح کرده است

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان از برگزاری سومین کنگره حزب ندای ایرانیان در ٥ مرداد ماه در مرکز همایش های صدا و سیما خبر داد.

به گزارش جماران؛ علی بختیاری معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان و رئیس ستاد برگزاری سومین کنگره این حزب عصر امروز (شنبه) طی نشست خبری که در محل ساختمان حزب ندا برگزار شد به تشریح برنامه‌ها و جزئیات سومین کنگره این حزب پرداخت.

وی افزود: انتخاب اعضای شورای مرکزی جدید، انتخاب اعضای هیأت داوری و بازرسی و انتخاب دبیرکل به دستور کار سومین کنگره حزب ندای ایرانیان خواهد بود.

بختیاری اضافه کرد: نزدیک به ۲ ماه تیم اجرایی متشکل از ۳۵ نفر از اعضای حزب در ارکان مختلف جمع شده و در قالب تیم اجرایی کارهای کنگره را صورت می‌دهند.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه ۵ مردادماه (پنجشنبه هفته جاری) کنگره حزب ندای ایرانیان برگزار می‌شود، گفت: حزب ندای ایرانیان از بدو تأسیس به صورت منظم کنگره‌های خود را برگزار کرده و هر ۲ سال یکبار براساس اساسنامه مکلق به برگزاری انتخابات است.

وی ضمن اعلام خبر الکترونیکی برگزار شدن انتخابات درون تشکیلاتی این حزب در سومین کنگره حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: حزب ندای ایرانیان دارای ۷ هزار و ۴۳۰ عضو رسمی و آزمایشی است که ۴۴۰ نفر براساس تصمیم کمیته تشکیلات حزب واجد شرایط حق رأی هستند و کنگره سوم حزب نیز با حضور دو سوم از این ۴۴۰ نفر رسمیت می‌یابد و کار خود را می‌تواند آغاز کند.

رئیس ستاد برگزاری سومین کنگره حزب ندای ایرانیان با اشاره به مدعوین سیاسی در این کنگره اظهارداشت: ما هم مشابه کنگره دیگر احزاب سیاسی مراسم افتتاحیه خواهیم داشت که برای مراسم افتتاحیه از شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی، دبیران کل احزاب، نمایندگان مجلس و همه کابینه دولت دعوت کرده‌ایم و بسیاری از دوستان اطلاع داده‌اند که شرایط حضور خواهند داشت و برخی‌ها هم به دلیل تداخل زمانی با جلسات اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند حضور یابند.

بختیاری می‌گوید که از صفر تا صد هزینه سومین کنگره حزب ندای ایرانیان توسط اعضای حزب تأمین شده و این کنگره با پرداخت حق عضویت اعضاء برگزار می‌شود.

وی به ارائه توضیحات بیشتری پرداخت و گفت: از یک ماه پیش کمپینی از سوی اعضای حزب برای متقبل شدن کنگره سراسری راه‌اندازی شد و ما متعهد هستیم که بعد از برگزاری کنگره شفافیت مالی خود را اعلام کنیم و به عبارتی بگوییم که هزینه‌ کنگره چه مقدار بوده است.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سخنران اصلی سومین کنگره حزب ندای ایرانیان چه افرادی هستند، خاطرنشان کرد: محمد رضا عارف سخنران اصلی کنگره است و دکتر فراهانی و خرازی نیز در این همایش حضور دارند.

بختیاری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این اساس که شنیده شده که قرار است دهه هفتادی‌ها نیز وارد شورای مرکزی حزب شوند نیز تصریح کرد: در آستانه سومین کنگره حزب ندای ایرانیان، کمپین دهه هفتادی‌ها راه‌اندازی شد که ما هم از این قضیه استقبال خواهیم کرد، به عبارتی دهه هفتادی‌ها نیز می‌توانند برای عضویت در شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان نامزد شوند اما حزب ندای ایرانیان از ابتدا متشکل از جوانان بوده و شعار جوان‌گرایی را مطرح کرده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از اعضای سابق حزب مطرح کرده‌اند که حزب ندای ایرانیان گرفتار انحصارطلبی شده است، گفت: اگر ما گرفتار انحصارطلبی شده بودیم مجال رشد در درون حزب صورت نمی‌گرفت اما ما در سومین کنگره سه فراکسیون، سرو، آسا و آرمان را خواهیم داشت و وجود این فراکسیون‌ها نشان می‌دهد که چیزی به نام انحصار وجود ندارد.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه نماد سومین کنگره حزب ندا را ققنوس انتخاب کرده‌ایم، بیان کرد: ققنوس به معنی زایش مجدد و پرواز به سمت بالا و تعالی است. به عبارتی پس از هر انتخاباتی که پیش می‌آید ققنوس با زایشی جدید و با ساختاری چابک‌تر و منسجم‌تر برای پرواز آماده می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری سومین کنگره حزب ندای ایرانیان در مورد انتقاد برخی از احزاب اصلاح‌طلب به شورای سیاست‌گذاری گفت: فقط دیکته ننوشته است که غلط ندارد. شورای سیاست‌گذاری باید بین ۸۰۰ گزینه ۲۱ نفر را برای لیست شورای شهر تهران انتخاب می‌کرد که این کار سختی بود. ما (حزب ندا) در راستای تعامل و مدارا با کلیه جریانات پیش می‌رویم و شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بختیاری در همین زمینه خاطرنشان کرد: ما انتقادات خودمان را به صورت مکتوب در برخی مقوله‌ها به شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان متذکر شده‌ایم بنابراین وقت جدایی از شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان را نداشته‌ایم و البته شورای مرکزی جدید حزب ندای ایرانیان در آینده تصمیم می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌های خود را به دولت اعلام داشته‌اید یا خیر، اظهارداشت: ما دنبال پوست‌اندازی دولت و توجه به طیف جوانان هستیم. میانگین سن جمعیت کشور ۲۹.۷ درصد است و میانگین سنی کابینه دولت ۶۱ درصد یعنی میانگین سنی دولت نسبت به جمعیت کشور ۲.۵ برابر بیشتر است. بنابراین ما از بدو تأسیس حزب شعار جوان‌گرایی را داده‌ایم و از جوان‌گرایی نیز حمایت می‌کنیم.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: ما در زمینه جوان‌گرایی رایزنی‌هایی را با دولت مبنی بر توجه دولت به مدیریت جوان نه لزوماً حزب ندای ایرانیان داشته‌ایم تا بتوان مطالبات و خواسته‌های قشر جوان پیگیری شود.

وی دلیل حمایت حزب ندای ایرانیان از قشر جوان را برنامه‌محور بودن این قشر عنوان و تصریح کرد: باید مطالبات قشر جوان را جدی گرفت.

بختیاری در پاسخ به این پرسش که آیا حزب ندای ایرانیان از یکی از ۶ گزینه مطرح شده برای شهرداری تهران حمایت می‌کند یا خیر، گفت: طی روزهای آینده مشخص خواهد شد هرچند که شورای شهر تهران به هر جمع‌بندی برسد برای ما قابل احترام است چرا که دبیرکل حزب ما در این شورا عضویت دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.