روزنامه انگلیسی تایمز به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که این کشور آماده است از درخواستش برای بستن شبکه خبری «الجزیره» عقب نشینی کند.

به گزارش جماران، روزنامه انگلیسی تایمز شامگاه پنجشنبه در گزارشی نوشت که منابع اماراتی بر آمادگی ابوظبی جهت عقب نشینی از درخواستِ بسته شدن شبکه خبری الجزیره قطر، تاکید کردند.
این روزنامه انگلیسی به نقل از «نوره الکعبی» وزیر مشاور در امور شورای ملی امارات نوشت: امارات آماده عقب نشینی از درخواستش برای شبکه خبری الجزیره است.
طبق این گزارش، منابع اماراتی تاکید کردند که در عین حال، شروطی برای ادامه فعالیت شبکه خبری الجزیره دارند.
الکعبی افزود: ما مقابل عقب نشینی از این خواسته، خواهان تغییرات اساسی در شبکه خبری الجزیره و اصلاح ساختار آن هستیم.
این مقام اماراتی ادامه داد: در صورتی که تغییرات اساسی در شبکه خبری الجزیره ایجاد شود و ساختار این شبکه به نحوی اصلاح شود که دیگر بلندگوی افراط گرایان نباشد، می تواند به فعالیت خود دهد و مانعی در تامین بودجه آن از سوی دولت قطر وجود ندارد.
وی تصریح کرد: چهار کشور محاصره کننده قطر و در راس آن عربستان، آماده مذاکره با قطر هستند. ما خواستار راه حل دیپلماتیک هستیم و به هیچ وجه نمی خواهیم تنش شدت پیداکند.
تایمز همچنین به نقل از یک منبع سعودی که خواست نامش محفوظ بماند نیز نوشت: عربستان ممکن است با این خواسته موافقت کند آن هم در صورتی که دوحه بپذیرد که اصلاحات ساختاری را در شبکه خبری الجزیره انجام دهد.
این در حالی است که تلاش های میانجی گرایانه کویت برای حل بحران ایجاد شده میان چهار کشور عربی با قطر، نتیجه نداده است و رکس تیلرسکون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با وزیران خارجه چهار کشور عربی تحریم کننده قطر در جده در خصوص حل بحران کنونی، دیدار و گفت و گو کرد.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از15 خرداد روابط خود را با قطر قطع کردند و با نسبت دادن اتهام 'حمایت از تروریسم' به دوحه، قطر را به محاصره زمینی و هوایی خود در آوردند.
این چهار کشور تحریم کننده قطر 13 شروط را برای از سرگیری رابطه با قطر تعیین کردند که تعطیلی شبکه خبری الجزیره یکی از آن موارد است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.