عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که قرارداد ایران با توتال بازگشت تحریم نیست، گفت:در این قرارداد اصول حاکمیت و منافع ملی، تامین حقوق کشور و انتقال فناوری رعایت شده است.

 

 

به گزارش جماران، حشمت الله فلاحت پیشه در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی پس از ارایه گزارش بیژن زنگنه وزیر نفت درباره قرارداد ایران با شرکت توتال افزود: در دوران پسابرجام 915 تحریم برداشته شده، 245 تحریم دیگر باقی مانده است. شما می توانید آمریکا را در کنج قرار دهید و با بقیه دنیا کار کنید، قرارداد توتال بازگشت تحریم نیست.
وی خاطرنشان کرد: نباید به اسم تاریخ سیاه گذشته مملکت به یک قراردادی که در عصر حاکمیت ملی بسته شده است، حمله کنیم.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: حداکثر درآمد ایران در دوران قاجار 16 درصد و در دوران رضا خان 33 درصد از فروش نفت بود و بعد از ملی شدن صنعت نفت 50 درصد شد.
فلاحت پیشه تصریح کرد: در موضوع قرارداد توتال ما جذب سرمایه گذاری داریم و خام فروشی نداریم و حداکثر دو درصد به طرف خارجی می دهیم.
وی تاکید کرد: تا سال گذشته قطری ها روزی 123 میلیارد تومان از میادین مشترک بیشتر از ایران برداشت می کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نمایندگان خواست که به مسوولان کشور اعتماد کنند و گفت: در زمان مذاکرات هسته ای طرح بی اعتمادی به مذاکره کنندگان هسته ای توان چانه زنی آنان را تضعیف می کرد، در حال حاضر نیز طرح بی اعتمادی به چانه زنی های اقتصادی کشور توان چانه زنی آنها را تضعیف می کند.
فلاحت پیشه افزود: در مجلس ابزارهای نظارتی وجود دارد، در هر جا که فکر می کنید تخطی شده است آن را بررسی کنید.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.