رییس‌جمهوری ترکیه گفت، آنکارا اجازه ایجاد کشور مستقل کردستان در جنوب این کشور را نخواهد داد.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه همچنین ابراز امیدواری کرد که کردهای عراق ایده برگزاری همه‌پرسی استقلال را کنار بگذارند.

رییس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: در صورتی که قرار باشد کشور کردستان در جنوب ترکیه ایجاد شود، ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

اردوغان تصریح کرد: دولت آنکارا هیچ گونه تهدیدی را علیه این کشور تحمل نخواهد کرد.

وی اضافه کرد، امیدوار است که افرادی که در راستای برگزاری همه‌پرسی برای ایجاد کشور کردستان در عراق دست به ابتکار عمل زده‌اند، فکر انجام این کار را از سر بیرون کنند.

اردوغان گفت که آنکارا اجازه نخواهد داد عراق تقسیم و تجزیه شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به انتقاد از تحریم‌ها علیه قطر پرداخت و با تأکید بر نادرست بودن این تحریم‌ها، افزود، ضربه زدن به حاکمیت قطر از دیدگاه ترکیه قابل قبول نیست.

رییس‌جمهوری ترکیه با تاکید بر اهمیت یکپارچگی ارضی عراق برای آنکارا، افزود: ترکیه همچنین اجازه نخواهد داد که کردها در شمال سوریه برای ایجاد کشور مستقل تلاش کنند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در هامبورگ، تصریح کرد، ترکیه در مقابل حمایت‌هایی که از گروه ها و سازمان های تروریستی در منطقه به عمل می‌آید، منفعل نخواهد بود.

وی گفت: به طور قطع ما در قبال افرادی که از گروه‌های تروریستی مناطق مجاور ما حمایت و در منطقه جزایر تروریستی ایجاد می‌کنند، ساکت و بدون واکنش نخواهیم ماند.

اردوغان اعلام کرد: ما تردیدی نخواهیم داشت که از حقمان برای دفاع از خود در مقابل تهدیدهایی که علیه امنیت ترکیه ایجاد می‌شود، بهره بجوییم.

وی خاطرنشان کرد، امید دارد که نشست گروه ۲۰ نقطه عطفی برای پذیرفتن این واقعیت باشد که گروه‌های تروریستی بدون توجه به تفاوت‌های دینی و نژادی همگان را هدف قرار می‌دهند.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرد، از همین رو کشورش بر ضرورت اتخاذ موضعی مصمم و متداوم در مقابل تروریسم و در جهت مبارزه با آن تاکید دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.