سخنگوی جماعت اسلامی در کردستان عراق اعلام کرد مسئول شاخه علمای دین اسلام این حزب اسلامی در منطقه پشدر واقع در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق ترور شده است.

به گزارش جماران، ریبوار احمد سخنگوی جماعت اسلامی کردستان عراق به رهبری شیخ علی باپیر با اعلام این مطلب گفت: احمد دیری مسئول شاخه علمای اسلامی این حزب در منطقه پشدر واقع در استان سلیمانیه بود که روز جمعه بعد از خواندن نماز جماعت هنگام بازگشت به منزل ترور شد.
وی افزود: هنوز دلایل ترور این روحانی کرد روشن نیست و ارگان های امنیتی سرگرم تحقیقات در این خصوص هستند.
همزمان فراکسیون جماعت اسلامی کردستان عراق با صدور بیانیه ای ترور این روحانی را که منتسب به جماعت اسلامی در کردستان عراق است، محکوم کرد.
امروز در مراسم تدفین این روحانی ترور شده ، محمد حکیم دبیر انجمن سیاسی جماعت اسلامی کردستان عراق در جمع شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری اعلام کرد ما ضمن محکوم کردن این اقدام، منتظر اعلام نتایج تحقیقات از سوی ارگان های امنیتی می مانیم.
وی همچنین خطاب به مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد ضروری است مسئولان اقلیم کردستان عراق اختلافات سیاسی خود را با دیگران به آن حد نرسانند که صلح و امنیت اقلیم کردستان عراق به هم بخورد.
این عضو ارشد جماعت اسلامی در ادامه بطور تلویحی تهدید کرد، درست است سلاح را زمین گذاشته ایم، اما غیرت و شجاعت را کنار نگذاشته ایم.
جماعت اسلامی کردستان عراق به عنوان یکی از احزاب مبارز با رژیم بعث بعد از سقوط صدام در سال 2005 میلادی اسلحه خود را بر زمین گذاشت و اعلام کرد تنها به فعالیت سیاسی مشغول خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.