سامح شکری' وزیر خارجه مصر با بیان اینکه نشست بعدی کشورهای تحریم کننده قطر در منامه برگزار خواهد شد، گفت که پاسخ قطر به مطالبات 13 گانه سعودی ، مصر، بحرین و امارات منفی و بی معنا بود.

به گزارش جماران،' عادل الجبیر' وزیر امور خارجه عربستان هم گفت: اقداماتی را که علیه قطر اتخاذ کردیم برای ما دردناک بوده است اما این اقدامات تا زمانی که قطر سیاست‌های خود را تعدیل نکند، ادامه خواهد یافت و درباره اقدامات بعدی در آینده مشورت می کنیم.
نشست وزرای خارجه مصر، عربستان، امارات وبحرین به عنوان کشورهای محاصره کننده قطر، عصر امروز چهارشنبه با هدف بررسی پاسخ دوحه به شروط این کشورها در کاخ «التحریر» قاهره آغاز شد.
' سامح شکری' وزیر خارجه مصر در پایان این نشست و در چارچوب مصاحبه مطبوعاتی مشترک، بیانیه 4 کشور تحریم کننده قطر را قرائت کرد.
در این بیانیه با اعلام اینکه ' نمی توان نقش مخرب قطر در منطقه را نادیده گرفت'، آمده است: خواسته ما تضمین امنیت ملی کشورهای عربی و حفظ صلح و امنیت بین المللی است.
امضا کنندگان این بیانیه بر' مقابله با اشکال مختلف افراط گرایی و تروریسم که صلح بین المللی را تهدید می کند و پرهیز از مداخله در امور داخلی کشورها و توقف سخنان تحریک آمیز' تاکید کرده اند'. 
در این بیانیه ' بر توقف حمایت از گروه های غیرقانونی تاکید شده و آمده است: پاسخ قطر نشان می دهد این کشور اهمیت موضع خود و خطرناک بودن آن را درک نکرده است.
کشورهای تحریم کننده قطر با قدرانی از تلاش های کویت برای حل بحران با قطر، درخصوص پاسخ منفی دوحه نسبت به خواسته های 13 گانه ابراز تاسف کرده اند. 
این کشورها همچنین بر پیگیری موضوع قطر و برگزاری نشست آتی در منامه پایتخت بحران در این خصوص به توافق رسیدند. 
وزیر خارجه مصر گفت: قاهره هرگز در مقابله با گروه های تروریستی و حامیان آنها کوتاهی نمی کند. 
عربستان و امارات و بحرین و مصر از15 خرداد روابط خود را با قطر قطع کردند و با نسبت دادن اتهام 'حمایت از تروریسم' به دوحه، قطر را به محاصره زمینی و هوایی خود در آوردند.
قطر اتهام حمایت از تروریسم را نادرست دانست و تاکید کرد با موج دروغ ها و افتراهای به راه افتاده که هدف از آن اعمال قیمومیت بر مراکز تصمیم گیری در قطر است، مقابله خواهد کرد.
چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط سیزده گانه خود جهت ازسرگیری روابط با دوحه را توسط کویت به قطر اعلام کردند و به دوحه برای اجرای این شروط ده روز ضرب الاجل تعیین کردند که یکشنبه شب هفته جاری این مهلت به پایان رسید و با میانجیگری کویت به مدت 48 ساعت دیگر (تا چهارشنبه) تمدید شد.
وزیر خارجه قطر دوشنبه گذشته پاسخ مکتوب شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرقطر را در کویت تحویل شیخ صباح الصباح امیر کشور قرار داد تا از این طریق در اختیار 4 کشور قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.