پلیس برزیل می‌گوید: پس از حدود ۳۰ سال جستجو توانسته "لوئیز کارلوس روچا"، سرکرده بزرگ قاچاق مواد مخدر را بازداشت کند. روچا با جراحی صورت و تغییر هویت توانسته بود سه دهه خود را پنهان کند.

 

به گزارش جماران از "لوئیز کارلوس دا روچا" که به "وایت‌هد - سفیدسر" نیز شهرت دارد به عنوان امپراتور تولید کوکایین در آمریکای جنوبی یاد می‌شود.

پلیس فدرال برزیل می‌گوید که پس از بازداشت، حکم تحمل بیش از ۵۰ سال زندان به دست لوئیز روچا داده شده است. پلیس همچنین می‌گوید او در همه این سال‌ها همچون "مجرمی که همواره با ترس و احتیاط در سایه پنهان می‌شود" می‌زیسته است.

لوئیز کارلوس دا روچا که یکی از بزرگترین قاچاقچیان تاریخ نامیده شده پس از تغییر چهره با نام جعلی "ویتور لوئیز دا موراس" زندگی می‌کرد اما بالاخره پلیس توانسته با مقایسه عکس‌های قدیمی او به هویت واقعی‌اش پی ببرد.

پلیس برزیل می‌گوید: اعضای باندِ لوئیز روچا به خشونت، استفاده از خودروهای ضدگلوله و نفربر و همچنین مجهز به سلاح‌های سنگین شهرت داشته‌اند.

این سازمان تبهکاری بزرگ در بولیوی، کلمبیا و پرو کوکایین تولید و آن را از راه‌های بسیار زیرکانه به اروپا و آمریکا قاچاق می‌کرده است.

لوئیز کارلوس دا روچا همچنین متهم است که برای گروه‌های تبهکاری برزیلی در سائوپائولو و ریودوژانیرو کوکایین تهیه می‌کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس می‌گوید این کارتل مواد به طور ماهانه حدود ۵ تن کوکایین تولید می‌کند.

در جریان این عملیات پلیس همچنین موفق شده حدود ۱۰ میلیون دلار اموال و دارایی‌های این گروه را ضبط کند؛ دارایی‌هایی چون مزرعه، ملک و مستقلات و خودروهای لوکس و هواپیما متعلق به این خلافکاران بوده است.

پلیس معتقد است دارایی‌های شخصی لوئیز کارلوس دا روچا حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و دادستان‌ها اکنون در تلاشند آنها را شناسایی و مصادره کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.