استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 380 روستای استان در نوبت آب‌رسانی با تانکر قرار دارد و آبرسانی به روستاهای استان نیازمند اعتبار ویژه است.

به گزارش جماران ، علی‌اوسط هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نیرو با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی تاکید کرد: منابع آب روستایی در سطح استان بسیار محدود است و منابع مطمئن آبرسانی زیادی برای این که در اختیار مردم قرار گیرد وجود ندارد.

استاندار گفت: در زمینه تامین آب و برق مردم سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت استان و پراکندگی جمعیت در سطح استان مشکلات زیادی وجود دارد که اخیراً تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی هم بر این مشکلات افزوده شده است.

وی افزود: باید اعتباری برای روستاهایی که مشکل آب دارند در نظر گرفته شود تا اگر منبع آب جدیدی برای آبرسانی به آنها مدنظر قرار گرفت، بتوانیم خط انتقال آن را به سرعت ایجاد کنیم.

هاشمی تصریح کرد: در راستای تامین منابع آبی مطمئن برای آبرسانی به مردم سیستان و بلوچستان و دیگر مصارف، باید سدهای استان تقویت شود و در این راستا نیازمند توجه ویژه دولت هستیم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.