در حالی که تنش دیپلماتیک میان قطر و کشورهای عربی به اوج خود رسیده است، سفیر آمریکا در دوحه اعلام کرد که قصد دارد به مامویت خود در این شهر پایان دهد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه از دوحه، 'دانا شل اسمیت' در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: ماه جاری دوره سه ساله ماموریت من به عنوان سفیر آمریکا در قطر پایان می یابد. از اینکه در این مدت در کشور قطر مامور بوده ام افتخار می کنم و بدون شک برای این کشور دلتنگ خواهم شد.
شل اسمیت به پرسشی درباره همکاری دیپلماتیک با تیم سیاسی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و اینکه چه کسی جایگزین وی در قطر خواهد شد، هیچ پاسخی نداد.
شل اسمیت در حالی به زودی دوحه را به مقصد واشنگتن ترک می کند که بسیاری از سفیران آمریکا پس از یک دوره سه ساله محل خدمت خود را ترک می کنند. 
دوره ماموریت شل اسمیت در حالی به پایان می رسد که واشنگتن در خصوص بحران دیپلماتیک کنونی در خلیج فارس نشانه های ضد و نقیضی از خود بروز داده است. 
در حالی که رئیس جمهوری آمریکا از اقدام عربستان و برخی کشورهای عربی در قطع رابطه با قطر حمایت کرده ، اما سایر مقام های آمریکا در موضعی محتاطانه تر خواستار مذاکره برای پایان بحران شدند. 
باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، شل اسمیت را در سال 2014 به عنوان سفیر واشنگتن در قطر انتخاب کرد.
اسمیت ماه گذشته در پیامی بر روی شبکه های اجتماعی از رویدادهای سیاسی در کشورش ابراز نارضایتی کرده بود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.