رئیس گروه کشورهای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی کار گفت: امسال نیز همانند چند سال گذشته هیچ پرونده ویژه‌ای علیه ایران در سازمان جهانی کار ثبت نشده است.

به گزارش جماران از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» که هم اکنون به عنوان مسئول گروه کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه در یکصدو ششمین نشست سالانه کشورهای عضو سازمان جهانی کار (I.L.O) حضور دارد، گفت: با تلاش‌هایی که در جریان نشست امسال انجام شد، از طریق کمیته‌های مختلف سازمان جهانی کار مسئولیت‌های مهمی به جمهوری اسلامی ایران محول شد.
وی افزود: ایران امسال دوباره توانست برای سومین بار به عنوان یکی از اعضای اصلی در هیات مدیره سازمان جهانی کار حضور یابد، که در تاریخ کشورهای عضو سازمان جهانی کار، این یک اتفاق نادر و بی‌سابقه است.
ربیعی همچنین تاکید کرد که امسال نیز همانند چند سال گذشته هیچ پرونده ویژه‌ای علیه ایران ثبت و گشوده نشده است.
وی بابیان اینکه برای سال 2017 سازمان جهانی کار توجه خود را بر روی پدیده‌هایی همچون رشد بدون اشتغال، مهاجرت و کارشایسته متمرکز کرده است، افزود: با توجه به عضویت ایران در هیات مدیره سازمان جهانی کار و نیز انتخاب شدن ایران به عنوان مسئولیت گروه کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه این سازمان امیدواریم که بتوانیم با استفاده از توانمندی‌های کشورمان از موقعیت پیش آمده برای انتقال و مدیریت مسائل منطقه‌ای سازمان جهانی کار به تهران استفاده کنیم. 
یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین‌المللی کار (ILO) از 15 تا 26 خرداد ل ماه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر ژنو برگزار می‌شود.
کنفرانس بین‌المللی کار همه ساله با حضور 1877 کشور عضو در ژنو سوییس برگزار می‌شود و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی کشورمان همراه وزارت کار عازم این اجلاس می‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.