پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مردم در پرونده پروژه شاندیز کجای کار بودند؟ از نظر نمایندگان این پرونده مختومه نیست و شما نیز تا مردم به حق خود نرسند نباید دست از پیگیری این پروند بردارید.

به گزارش جماران ، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در سوال از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور پرسید چرا استانداری و دادگستری خراسان رضوی و دولت در پرونده پدیده شاندیز به صورت غیرکارشناسی وارد شدند و در اثر عدم تدبیر کافی و طول دادن رسیدگی این مسائل به سرمایه صدها هزار نفر از مردم کشور لطمه وارد کردند؟

 

وی ادامه داد: پدیده شاندیز مسأله اقتصادی بود نه امنیتی و سیاسی، چرا آن را امنیتی کردید. دولت با این کار کل پروژه را با هزاران میلیارد تومان زمین زد، این کار هنر نیست، کار شیطان است نان محرومان را بریدن.

قاضی‌پور همچنین با گرامیداشت سالگرد تأسیس شورای انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد: این شورا در جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰ اقدام کند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه سوالم پس از گذشت ۹ ماه در دستور کار مجلس قرار گرفت، ادامه داد: ۱۳۶ هزار سهامدار این شرکت متضرر شدند و هزاران کارگر بیکار شدند. در این شرکت بیش از ۱۲ هزار کارگر به صورت مستقیم و ۵۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم درگیر پروژه‌های عمرانی این شرکت بودند و میلیاردها تومان پول از گردش مالی بانک‌ها خارج شد.

نماینده مردم ارومیه مدعی شد: شما به وزیر راه و شهرسازی بیش از صدبار تلفن کردید و نامه مکتوب نوشتید، چرا ایشان همکاری نکرد؟ چرا تمکین نکردن ایشان و سایر وزرای درگیر در این پرونده را گزارش ندادید؟ چرا به تخلفات موسسات مالی و اعتباری رسیدگی نمی‌شود؟ به دلیل بی‌توجهی وزارت راه و شهرسازی شما متهم شدید و حالا باید به سوال بنده پاسخ دهید. دادگستری خراسان رضوی را چه کسی وارد پرونده کرد و این کار به نفع چه کسانی تمام شد و مردم کجای کار بودند؟

قاضی‌پور در پایان از وزیر کشور خواست تا قول دهد همچنان پرونده پدیده شاندیز را پیگیری می‌کند.

مسعود پزشکیان نیز از قول وزیر گفت: ایشان قول داد در چارچوب وظایفش پرونده را تا آخر دنبال کند.

با این سخن قاضی‌پور هیچ درخواستی برای به رأی گذاشته شدن سوالش در صحن علنی مجلس مطرح نکرد.

پس از این سخنان محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: سوال آقای حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از وزیر کشور به دلیل ملاحظاتی امروز پرسیده نمی‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.