فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور ضمن اشاره به جزییات دستگیری عامل حریق در استان ایلام اظهار کرد: فرد خاطی به قصد تغییر کاربری و تصرف زمین اقدام به آتش‌ زدن محل کرده بود.

به گزارش جماران، سرهنگ قاسم سبزعلی  در مورد آتش‌سوزی صورت گرفته در ایلام اظهار کرد: صبح روز گذشته (دوشنبه ۲۲خرداد) حریق در منطقه طبیعی و جنگلی مانشت و قلارنگ اتفاق افتاد. تشخیص داده شد که عامل آتش‌سوزی فردی بوده که به عمد اقدام به این کار کرده است. آتش‌سوزی از صبح تا بعدازظهر طول کشید.

 

وی در مورد دستگیری عامل آتش‌سوزی گفت: فرد خاطی که به قصد تغییر کاربری و تصرف زمین اقدام به آتش‌ زدن محل کرده بود بلافاصله توسط نیروهای یگان منابع طبیعی استان ایلام دستگیر شد. طبق آخرین اخبار، متخلف اصالتا بومی آن محل نیست و از شهرستان‌های توابع به آنجا رفته و محل را به آتش کشیده کرده است. در حال حاضر این فرد تحویل مراجع قانونی شده است تا اقدامات لازم صورت گیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در مورد برآورد میزان حریق و خسارت وارد شده به منابع طبیعی اظهارکرد: اداره منابع طبیعی استان ایلام در حال برآورد مبلغ خسارت وارد شده به اراضی است و هنوز مساحت آتش‌سوزی به طور دقیق مشخص نیست.

سه ماه تا دو سال حبس در انتظار عاملان حریق عمدی

سبزعلی در پاسخ به این پرسش که مجازات پیش‌بینی شده در قانون برای عامل حریق عمدی چیست؟ اظهار کرد: با توجه به نظر قاضی و با احتساب میزان خسارت وارده به عرصه طبیعی، میزان جریمه و حبس مشخص می‌شود. برای مثال اگر ۱۰ میلیون تومان خسارت به عرصه طبیعی وارد کرده باشد، بنا به نظر قاضی ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان جریمه تعیین می‌شود. افزون بر خسارت مالی حکم حبس نیز دارد که میزان حبس تعیین شده در قانون، از سه ماه تا دو سال است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.