شماری از عناصر مسلح با استفاده از فرمان عفو رئیس جمهوری سوریه، از گروه موسوم به «ارتش آزاد» جدا شده و به نیروهای ارتش این کشور پیوستند.

به گزارش جماران از شبکه خبری روسیا الیوم، یک گروه مسلح وابسته به «ارتش آزاد سوریه» که در چارچوب عملیات موسوم به «سپر فرات» تحت فرماندهی نیروهای ارتش ترکیه در حومه شمالی استان مرزی حلب در شمال غرب سوریه فعالیت می کردند، خود را به مناطق تحت کنترل ارتش این کشور رسانده و پس از تحویل سلاح های خود، تسلیم نیروهای ارتش سوریه شدند.
بر اساس این گزارش، فرد موسوم به «ابوالخیر» از فرماندهان «تیپ احرار منبج» پس از آن که به همراه یک گروه 30 نفره موفق شدند به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه فرار کنند، گزارش داد: ما در حومه شمالی در چارچوب عملیات سپر فرات بودیم و در سه دسته خارج شدیم تا از فرمان عفو استفاده کنیم؛ از تمامی افراد موجود در به اصطلاح عملیات سپر فرات می خواهم آن جا را ترک کنند و به آغوش وطن بازگردند.
وی افزود: آن چه ترکیه انجام می دهد، پروژه اشغال سوریه است و ما با این مسئله مخالفیم چرا که برده آنها نمی شویم.
ابوالخیر که به همراه 30 نفر دیگر از فرمان عفو سال 2016 میلادی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه استفاده کرده که بر اساس آن تمامی افراد مسلح و فراری در صورت تسلیم شدن و تحویل سلاح خود به نهادهای ذی ربط مورد عفو کامل قرار می گیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.