به گزارش جماران؛ روزنامه آلمانی 'برلینر سایتونگ' نوشت: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درباره بحران قطر، نسبت به عواقب قدرت نمایی در منطقه خلیج فارس هشدار داد.

این روزنامه آلمانی افزود: مرکل که در مکزیک به سر می برد، همچنین به این موضوع اشاره کرد که ایالات متحده علاوه بر فشار بر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس، فشارها را بر کشور امیرنشین کوچک قطر نیز افزایش داده است
این روزنامه آلمانی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتخاب کلمات خشن گفته است متاسفانه قطر، سالهاست مقدار بسیار زیادی از سرمایه تروریسم را فراهم می کند که این موضوع باید پایان پیدا کند. با این حال حکومت قطر نشان داد که آماده مذاکره با مخالفان است . 
عربستان سعودی 15 خرداد 96 به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد، ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند.
روابط ریاض، ابوظبی با دوحه در روزهای اخیر به دلیل انتشار اظهارات منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دچار تنش و اختلافات و سرانجام منجر به قطع روابط دیپلماتیک شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.