جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان که خواهان توقف حمایت‌های قطر از این جنبش شده بود، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش جماران ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در متن این بیانیه آمده است: "ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس نسبت به اظهارات تحریک‌آمیز عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان علیه حماس ابراز تاسف و آن را محکوم کرده و این اظهارات را خلاف مواضع کشور عربستان می‌دانیم که به حمایت از مساله فلسطین و حق مبارزاتی این ملت معروف است."

 

در ادامه این بیانیه آمده است: این اظهارات شوکی به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی بود که مساله فلسطین را مساله محوری خود می‌داند و جنبش حماس را جنبش مقاومت مشروع در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌دانند که دشمن مرکزی امت اسلامی و عربی است، به ویژه اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین از سرزمین اسرا و معراج، قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف دفاع می‌کنند.

در بیانیه مذکور جنبش حماس تاکید کرده "بر کسی پوشیده نیست که دشمن صهیونیستی چگونه از چنین اظهاراتی برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه ملت، سرزمین و مقدسات ملت فلسطین و قدس و مسجد الاقصی بهره می‌برد. کما اینکه اظهارات جبیر مخالف قوانین بین المللی و مواضع همیشگی کشورهای اسلامی و عربی است که بر حق مقاومت و مبارزه ملت فلسطین تا آزادسازی سرزمین و مقدساتش تاکید دارد.

در پایان بیانیه مذکور آمده که ما در جنبش حماس از برادرانمان در عربستان سعودی می خواهیم از چنین اظهاراتی که موجب بی‌احترامی به موضع این کشور در قبال قضیه فلسطین و حقوق مشروع این ملت خواهد شد، دست بردارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.