به گزارش جماران؛ روزنامه استار ترکیه در گزارشی خبری اعلام کرد که در پی تنش به وجود آمده در روابط قطر با برخی کشورهای عربی منطقه و مسدود شدن مسیرهای هوایی به سوی قطر، آسمان ایران و ترکیه تنها مسیر ارتباط این کشور با جهان خارج است.

این روزنامه روز سه شنبه در صفحه اینترنتی خود نوشت: کشور قطر که هم اکنون از طرف هفت کشور عربی منطقه دچار تحریم هوایی شده، ناچار است از مسیرهای هوایی ایران و ترکیه استفاده کند.
به نوشته این رسانه، مصر نیز مثل عربستان، امارات متحده عربی و بحرین از امروز مسیرهای هوایی خود را بر روی هواپیماهای قطری بست.
بر اساس گزارش خبری این رسانه، روز گذشته هفت کشور عربی منطقه روابط خود را با قطر قطع کردند و برخی تحریم ها و محدودیت ها برای قطر آغاز شد.
به نوشته این رسانه، بحران ایجاد شده در روابط قطر همچنان ادامه دارد.
بنا به اعلام این رسانه، اکنون سازمان هواپیمایی معروف قطر راهی ندارد جز این که از مسیرهای هوایی ایران و ترکیه برای پرواز خود به مقاصد خارجی استفاده کند. 
عربستان، مصر، امارات و بحرین روز گذشته در یک اقدام مشترک با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با دوحه قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.
قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنها علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورهای قطع کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.