یک منبع تجاری اماراتی عصر دوشنبه اعلام کرد: بندر فجیره امارات در اطلاعیه ای اعلام کرد که پس از تنش به وجود آمده بین دوحه و کشورهای حوزه خلیج فارس، تا اطلاع ثانونی ورود هرگونه کشتی از این بندر به مقصد قطر یا بالعکس ممنوع شده است.

به گزارش جماران، از سوی دیگر، سفارت قطر در ابوظبی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: براساس بیانیه صادره از سوی دولت امارات، شهروندان قطری باید ظرف 14 روز خاک امارات را ترک کنند.
درادامه اطلاعیه سفارت قطر آمده است:‌ درصورتی که سفر مستقیم از امارات به قطر دشوار شده است، به شهروندان توصیه می شود که از مسیر کویت یا عمان وارد کشور شوند.
عربستان امروز به همراه ، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات ، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند. 
روابط عربستان و امارات با قطر در روزهای اخیر به دلیل انتشار اخباری منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دچار تنش و اختلافات شدید شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.