از شیمیایی شدگان دوران دفاع مقدس است و به سختی حرف می زند و صدای خس خس نفس هایش خود یک تاریخ است که ما را به روزهای جنگ و بمب و باروت و جبهه ها می برد.

 

به گزارش جماران، حمیدرضا سلامتی از جانبازان دوران دفاع مقدس، امروز همپای همه 250 هزار ایرانیانی که برای گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در مرقد مطهرش حاضر شده را در میان جمعیت زمانی که از اسپری تنفسی استفاده کرد، دیدم.
با او همکلام شدم و دلیل حضورش را پرسیدم.
می گفت از یکی از شهرهای غرب کشور به تهران آمده آن هم به صورت شخصی و نه در قالب کاروان و استفاده از امکاناتی که برای سفر در نظر گرفته شده بود.
حمیدرضا که 57 بهار از عمرش سپری شده بود، می گفت: زمانی که رژیم بعث از قصرشیرین و نفت شهر به کشور حمله ور شد، درنگ را جایز ندانسته و برای دفاع از انقلاب و عمل به فرمایشات رهبر فقید انقلاب راهی جبهه های جنگ شد و تا واپسین روزهای جنگ در سال 67 همچنان یک رزمنده بود و هنوز هم خود را رزمنده ای برای دفاع از ایران و انقلاب می داند.
او گفت: چند بار در تهران و در حسینیه جماران در همان روزهای سخت جنگ تحمیلی پای سخنان امام راحل حاضر شده و کلام الهام بخش او همیشه انگیزه بخش حضور رزمندگان در جبهه ها بود زیرا هیچ تبلیغاتی مانند کلام امام در آن روزها نمی توانست فرهنگ شهادت، ایثار و دفاع از ناموس و خاک را به انسان بدهد.
وی البته از دیگر خاطرات روزهای جنگ و جبهه را نوای شهرام ناظری با سرود معروف «ما درس سحر در ره میخانه نهادیم» و البته صدای شیوا و التیام بخش آهنگران ها عنوان کرد و یاد آن روزها را گرامی می دارد که چگونه همه ایرانیان بدور از هر گونه گرایش فکری، جناحی و... فقط و فقط پشت سر رهبر انقلاب شان به فکر حفظ ایران و انقلاب نوپای شان بودند.
حمیدرضا ضمن دعای خیر برای سلامتی مقام معظم رهبری توصیه ای به همه ایرانیان بخصوص نسل های جدید دارد که قدر انقلاب و خون های ریخته شده را بدانند و هرگز سنگر انقلاب را خالی نکنند تا همچنان در جهان شاهد سرافرازی ایران باشیم.
لازم به ذکر است امسال و در آئین سالروز ارتحال امام راحل به دلیل اینکه این مناسبت در ماه مبارک رمضان واقع شده، بخاطر رعایت حال هموطنان، مهمانان خارجی حضور ندارند ضمن اینکه دعوتی برای حضور مردم از سایر استان های دور و نزدیک هم نشده و افرادی هم که از سایر نقاط دور و نزدیک کشور به حرم امام آمده اند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.