سه شرکت جنرال موتورز، یونایتد ایرلاینز و پیرلی، تصمیم گرفتند کار در بازار ونزوئلا را به دلیل سیاست های خصمانه اش نسبت به سرمایه گذاری خارجی‌ ترک کنند.

به گزارش جماران از روزنامه ال پاییس، اقتصاد ونزوئلا با یک شرایط فاجعه باری روبرو شد. بین جمعه و شنبه (دو روز گذشته) جنرال موتورز، یونایتد ایرلاینز و پیرلی تصمیم به خروج از به ونزوئلا گرفتند.
هر کدام از این شرکت ها به دلایل مختلفی دست از کار در ونزوئلا می‌ کشند.
جنرال موتورز، پس از اینکه دیوان عالی‌ ونزوئلا در ماه آوریل تصمیم گرفت اموال این شرکت را مصادره کند، روز جمعه اعلام کرد که در نهایت تصمیم گرفته است فعالیت خود را در این کشور متوقف‌ کند.
بر اساس این گزارش، مادورو به دنبال اجرای سیاست رسمی‌ تحت کنترل درآوردن شرکت هایی‌ که به گفته او تولیدی ندارند، تصمیم گرفت جنرال موتورز را مصادره کند.
جنرال موتورز از نخستین شرکت های بخش خودروسازی بود که کارخانه خود را در ونزوئلا باز کرد اما به دلیل بحران اقتصادی ونزوئلا که مانع از صادرات و انتقال ارز می‌ شود، این شرکت ساخت ماشین و کامیون ها را از سال 2015 متوقف کرد و از آن زمان به ساخت قطعات یدکی می‌ پرداخت.
مسئولان این شرکت گفته اند که با اقدامات مقامات ونزوئلا شدیداً مخالف هستند و به اتخاذ اقدامات قانونی در داخل و خارج از ونزوئلا برای دفاع از حقوق خود خواهند پرداخت.
این شرکت همچنین اعلام کرده که به رغم درخواست های مکرر برای برگزاری جلسه با مقامات ونزوئلایی و بحث در مورد بررسی وضعیت و پیدا کردن یک راه حل، آنها هیچ پاسخ مثبتی از سوی مقامات ونزوئلایی دریافت نکرده اند.
شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا نیز در همین راستا همانند دیگر شرکت های هواپیمایی تصمیم گرفته است که دیگر در ونزوئلا پرواز نکند.
این شرکت دیروز شنبه اعلام کرد که در روز 1 ژوییه (10 تیر)، آخرین پرواز خود بین هوستون و کاراکاس را انجام خواهد داد. این در حالی‌ است که شرکت های آلیتالیا، لوفت هانزا، لاتام، خطوط هوایی مکزیک، ایر کانادا و گل از ونزوئلا خارج شده و شرکت های ایبریا، ایر اروپا، آمریکن ایرلاینز و خطوط هوایی آرژانتین پروازها و اندازه هواپیماهایی که به فرودگاه مایکتیا، مهمترین ترمینال کشور وارد می‌ شوند را کاهش داده ا‌ند.
یونایتد ایرلاینز در بیانیه خود اشاره می کند که پروازهایش به ونزوئلا انتظارات مالی‌ این شرکت را برآورده نمی‌ کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.