مشاور وزیر اوقاف سوریه گفت: امام خمینی(ره) در دوره ناامیدی، روح جدیدی را در کالبد مسلمانان و جهان اسلام دمید.

به گزارش جماران  ، شیخ 'احمد الجزائری' روز شنبه درآیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در حرم حضرت زینب(س) افزود: ملت ایران پس از دوره ای که دیگر گمان نمی کردیم مسلمانان به تمدن و شکوفایی پیشین خود بازگردند به نماد بیداری و الگوی شکوفایی تبدیل شد.
وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) دست یاری خود را به سوی مسلمانان دراز نکرد بلکه قلب خود را به آنان هدیه کرد و از جهان عرب و اسلام خواست آن گونه که پیامبر (ص) می خواست یک جسم واحد باشند که با بیمارشدن هر عضو سایر اعضا نیز به درد می آید.
الجزائری بیان کرد: او پس از خطاب قراردادن جهان اسلام و عرب، سایر جهانیان را نیز مورد خطاب قرار داد و نامه به گورباچف نمونه ای از این دعوت است.
وی بیان کرد: ملت ایران نیز برای دستیابی به اهداف خود در کنار رهبر خود هزینه های سنگینی داد ولی این انقلاب همه کیان کشورهای استعماری را به لرزه درآورد.
مشاور وزیر اوقاف سوریه اظهار داشت: فلسطینی ها و اعراب از بازپس گیری و زنده کردن نام فلسطین ناامید شده بودند ولی امام خمینی (ره) ظهور کرد و ملت ایران به پاخاست و در مقابل ایجاد کنندگان رژیم صهیونیستی ایستاد.
الجزائری گفت: انقلاب اسلامی با رحلت امام خمینی (ره) به پایان نرسید همان گونه که اسلام با رحلت پیامبر اکرم (ص) به پایان نرسید.
وی افزود: ایستادگی امروز جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه ما را به یاد ایستادگی سوریه و حافظ اسد در کنار ایران می اندازد، سوریه تنها کشور عربی بود که در سخت ترین شرایط در کنار ملت ایران ایستاد.
الجزائری تصریح کرد: ایران کشوری وفادار است و از ابتدا سوریه دفاع کرد، درکنار آن ایستاد و همچنان به پشتیبانی از سوریه می پردازد.
وی گفت: گرچه امام خمینی (ره) رحلت کرد ولی روح وی در جهان اسلام حضور دارد و همچنان به وحدت دعوت می کند و خواستار بازگشت به اسلام، قرآن و علما است.
الجزائری اضافه کرد: امام خمینی (ره) از مسلمانان می خواهد که به سوی وحدت بازگردند زیرا قدرت در اتحاد است و با این قدرت می توانند بر دشمنان خود غلبه کنند.
آیین بیست و هشتمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با حضور شخصیت های ایرانی، سوری، لبنانی، فلسطینی و زائران در صحن حرم حضرت زینب(س) برگزار شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.