حجره طلبگی امام راحل در مدرسه سپهداری اراک گلباران شد.

به گزارش ایسنا، محسن شریفی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مراسم گلباران حجره طلبگی امام راحل در مدرسه سپهداری اراک که توسط اصحاب فرهنگ و هنر انجام شد، گفت: امام راحل بنیانگذار یک تفکر نوین در حوزه حکومت‌داری و فعالیت سیاسی است .

وی افزود: امام خمینی(ره) الگوی کامل و نوین از حکومت دینی را ارائه دادند که می‌تواند به عنوان یک الگوی بارز مدنظر جهانیان قرار گیرد .

شریفی اظهار کرد: امام خمینی(ره) رهبری مجاهد، دارای اهداف و اندیشه‌های متعالی بود و توانست ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه احیا کند. ایشان شخصیتی شاخص برای تمام جهانیان است و در حال حاضر وظیفه متولیان هنر اینست که خط مشی ایشان را به زبان هنر در جامعه تشریح و تبین کنند .

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشا‌د استان مرکزی گفت: احیای ولایت فقیه از بزرگترین اقدامات امام راحل بود و ایران اسلامی در پرتو ولایت فقیه به قدرت مطلق در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است .

شریفی بیان کرد: ملت ایران از  ظلم و ستم دوره شاهنشاهی به ستوه آمدند و با درک اندیشه‌های امام راحل تا پیروزی کامل دست از حمایت ایشان برنداشتند .

وی با اشاره به چهره نامطلوبی که آل‌سعود و داعش از اسلام به جهان عرضه می‌کنند، افزود: اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد تصور کنید که در وضعیت کنونی شاهد بودیم که به اسم اسلام داستان‌های نامتعارفی را در جهان پایه‌گذاری می‌کردند .

به گزارش جماران، رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) نیز در این مراسم ضمن اشاره به جایگاه رفیع بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام خمینی(ره) در بین آزادی‌خواهان جهان شخصیتی شناخته شده است، در همین راستا برای تبیین اندیشه‌های امام(ره) باید از همه فرصت‌ها بهره‌برداری کرد .

حجت‌الاسلام احمد میر مهدی بیان کرد: اشاعه اندیشه‌های امام راحل از جمله وظایفی است که بر عهده هنرمندان متعهد گذاشته شده است، آنها می‌توانند با استفاده از ابزار هنر به صورت کارآمد در این عرصه فعالیت کنند .

وی افزود: در حال حاضر ابعاد شخصیتی امام راحل برای نسل‌ جوان ناشناخته باقی مانده است، در همین خصوص هنرمندان برجسته استان با تلاش و فعالیت می‌توانند در جهت تبیین اندیشه‌های ایشان گام بردارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.