وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد، کشورش از تصمیم آمریکا برای استفاده از هر گزینه‌ای علیه تهدید کره شمالی حمایت کرده و خواهان ایجاد یک ائتلاف عمیق‌تر با واشنگتن به منظور ایفای نقش امنیتی منطقه‌ای است.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری رویترز، تومومی اینادا، وزیر دفاع ژاپن در سخنرانی در کنفرانس امنیتی شانگری لا در سنگاپور گفت: آمریکا چه با حرف و چه در عمل نشان داده که همه گزینه‌ها در قبال تهدید کره شمالی روی میز هستند. من کاملا از این موضع آمریکا حمایت می‌کنم.

 

این در حالی است که اخیرا یک ناو هلیکوپتر بر و یک ناوشکن ژاپن در یک رزمایش سه روزه به همراه دو ناو هواپیمابر آمریکا در دریای ژاپن شرکت کردند و در این رزمایش جنگنده‌های F-18  آمریکا و جنگنده های F-15 ژاپن عملیات‌های رزمی شبیه سازی شده مشترک انجام دادند.

اینادا عنوان کرد،‌کشورش علاوه بر آن که با ائتلاف با آمریکا خواهان مقابله با تهدید کره شمالی است همچنین می خواهد به موجب این شراکت نظامی به اعمال نفوذ بر دیگر بخشهای آسیا از جمله دریای چین جنوبی بپردازد.

وزیر دفاع ژاپن گفت: ائتلاف قدرتمند و دیرینه میان ژاپن و آمریکا به صلاح عمومی کار کرده و در صلح و ثبات منطقه نقش ایفا می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.