مستند «تشییع بزرگ» روایتی از وداع ملت ایران با پیکر امام خمینی(ره) از زبان خلبانان بالگرد حامل پیکر مطهر ایشان، در سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی شبکه افق، «مصطفی فتاحی» با اشاره به ساخت مستند «تشییع بزرگ» ویژه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شبکه افق اظهار کرد: این مستند روایت‌گر بزرگ‌ترین تشییع جنازه تاریخ بشر است که در ایران و در هنگام وداع ملت با امام و مقتدایشان به ثبت رسید.

وی افزود: در این مستند شاهد روایتی نو و کمتر شنیده شده از این اجتماع بزرگ انسانی از زبان خلبانان بالگردی هستیم که حامل پیکر مطهر امام خمینی(ره) بود.

تهیه‌کننده مستند «تشییع بزرگ» با بیان اینکه این تشییع دارای جزئیات فراوانی است گفت: ابتدا قرار نبود پیکر امام به وسیله بالگرد به محل دفن منتقل شود، ولی به دلیل ازدحام و هجوم مردم که بر اثر عشق و علاقه‌شان، نمی‌خواستند از امام خمینی(ره) جدا شوند و هرکس تکه‌ای از کفن ایشان را در دست می‌گرفت، تصمیم گرفته شد بالگردی برای انتقال پیکر اختصاص یابد.

وی ادامه داد: خلبانانی که بالگرد را هدایت می‌کردند، خاطرات زیادی از آن روز حزن‌انگیز به یاد دارند که در این مستند به روایت آنها می‌پردازند، اتفاقاتی که شاید کمتر کسی در کشورمان از آنها مطلع باشد.

 

فتاحی خاطرنشان کرد: تصمیم‌های مختلفی گرفته شد تا مسئولان امر بتوانند در همان روز تشییع پیکر امام خمینی(ره) را انجام دهند و همه این مسائل در مستند «تشییع بزرگ» روایت می‌شود.

تهیه‌کننده این مستند عنوان کرد: در این فیلم شاهد تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده یا اصلا دیده نشده از 16 خرداد سال 1368 یعنی روز تشییع پیکر امام راحل خواهیم بود.

این مستند در سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از شبکه افق پخش می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.