«هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات و رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، چهارشنبه شب گفت، نیرنگ، داستان های خبری جعلی در فیسبوک در شکست من در انتخابات نقش زیادی را ایفا کرده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، کلینتون که در یک کنفرانس فناوری در نزدیکی «لس آنجلس» سخن می گفت، تاکید کرد که داستان های دروغ منتشر شده در این شبکه اجتماعی بر اطلاعات قابل استناد مردم تاثیر زیادی داشت.
وی در این باره افزود: بعد دیگر این اقدام، استفاده از محتوای کاملا دروغ و انتقال آن به صورتی شخصی بوده است.
اظهارات نامزد حزب دمکرات انتخابات گذشته آمریکا درحالی مطرح می شود که «مارک زاکر برگ» موسس فیسبوک نوامبر گذشته و پس از شکست کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود: دیوانگی است که باور داشته باشیم، خبرهای دروغ در پایگاه های اینترنتی بر انتخابات آمریکا تاثیر گذار باشد.
زاکر برگ همچنین گفته بود که بیش از 90 درصد از اخباری که در فیسبوک انتشار پیدا می‌کند صحیح و معتبر است وتنها بخش اندکی از محتویات این اخبار دروغ یا جعلی است.
از سوی دیگر فیسبوک در دسامبر سال گذشته اعلام کرد که ابزار جدیدی را برای جلوگیری از انتشار داستان های خبری دروغ راه اندازی خواهد کرد.
دونالد ترامپ در پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که 18 آبان 95 ( 8 نوامبر 2016) برگزار شد، توانست با کسب 289 رای الکترال در برابر 218 رای الکترال رقیب دمکراتش، هیلاری کلینتون را پس از دو سال کارزار انتخاباتی، شکست دهد و به عنوان «چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا لقب گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.