وزیر خارجه ترکیه گفت، همتای آلمانی‌اش قرار است پنجم ژوئن سال جاری میلادی به ترکیه برود و درباره تنش اخیر ناشی از لغو سفر گروه پارلمانی آلمان به ترکیه و بازدید از پایگاه هوایی اینجرلیک به گفت و گو بپردازند.

 آنکارا از حضور این گروه پارلمانی در این پایگاه هوایی که محل استقرار نیروهای آلمانی برای مقابله با داعش است، خودداری کرد.

به گزارش جماران به نوشته روزنامه حریت، حدود ۲۵۰ تن از نیروهای آلمان در این پایگاه مستقر هستند و بخشی از ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا محسوب می‌شوند.

دولت ترکیه گفته که آلمان باید ابتدا رویکردش را در قبال آنکارا بهتر کند تا این بازدید صورت گیرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به این مساله اشاره کرد که در حال حاضر این امکان پذیر نیست آنکارا بدون گام‌های مثبت از سوی برلین این بازدید را ترتیب دهد.

وی در یک نشست خبری در آنکارا گفت: ما شاهد این هستیم هرآنچه که آلمان انجام می‌دهد، علیه آنکاراست. تحت این شرایط امکان این وجود ندارد که چنین بازدیدی صورت گیرد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که آنکارا به این شرط اجازه می‌دهد این بازدید صورت گیرد که فهرست بازدیدکنندگان از سوی زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان ارائه شود همانطور که قبلا هم چنین کاری صورت می گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.