صدراعظم آلمان روز شنبه در پایان اجلاس گروه هفت جی 7 در سیسیل، گفت که مذاکرات میان سران شرکت کننده در این نشست در باره محیط زیست بسیار ناامید کننده بود.

به گزارش جماران، خبرگزاری رویترز از تائورمینا در ایتالیا، آنگلا مرکل افزود: ایالات متحده در مخالفت با اجرای توافقنامه زیست محیطی 2015 پاریس، کاملا تنها و منزوی بوده است. 
به گفته وی، تمامی گفت وگوها در باره محیط زیست بسیار دشوار بلکه بسیار ناامیدکننده بود و هیچ نشانه ای از ادامه عضویت ایالات متحده در توافق اقلیمی پاریس به چشم نمی خورد. 
به گفته مرکل، هرچند بحث و گفت وگوها در باره بازرگانی نیز بسیار دشوار بود، اما از موافقت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با لحن بیانیه پایانی جی 7 ابراز رضایت کرد که به مبارزه با حمایت گرایی (اقتصادی) و نظام بازرگانی بین المللی بر اساس قوانین، متعهد شده بود . 
به گزارش ایرنا، مرکل برای نخستین بار از زمانی که در نشست سران جی 7 شرکت کرده است، در نشست مطبوعاتی پایانی این اجلاس شرکت نمی کند.
پس از بحث تند روز گذشته میان ترامپ و مرکل در باره سیاست های تجاری، صدراعظم آلمان تصمیم گرفت تا در نشست خبری پایانی اجلاس جی 7 شرکت نکند. 
صدر اعظم آلمان بحث روز گذشته با ترامپ را 'پرجنب و جوش و بی پرده' خواند.
مرکل همچنین با اشاره به مذاکرات در رابطه با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی اظهار داشت: همه کشورها، حتی ترزا می نخست وزیر انگلیس به نفع تعهدات توافق پاریس علیه گرم شدن کره زمین، علیه ترامپ موضع گیری کردند و حالت 6 علیه یک بوجود آمد. در این گفت و گو ها در جوی سخت اما صادقانه ، موضوعاتی مطرح شد که در آن از رئیس جمهوری آمریکا خواسته شد تا به تعهدات توافق پاریس احترام گذاشته شود.
ترامپ که در داخل ایالات متحده، با رسوایی ارتباط با روسیه معروف به 'راشیا گیت' درگیر است، بعد از ظهر امروز پس از نهار کاری با سایر سران کشورهای صنعتی جهان بلافاصله برای ملاقات با نظامیان آمریکایی به پایگاه این کشور در سیگونلا می رود و سپس به همراه ملانیا ترامپ همسرش عازم واشنگتن شده و در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نمی کند. 
اجلاس سران گروه هفت که از روز جمعه در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شده است، امروز همزمان با برگزاری تظاهراتی علیه این نشست در شهر تائورمینا محل برگزاری اجلاس، با انتشار بیانیه نهایی به پایان می رسد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.