اوکراین در راستای تقویت توان نظامی خود موشک بالستیک جدیدی آزمایش کرد که در رسانه های روسیه به عنوان جنگ افزاری برای شلیک به منطقه پرمناقشه دونباس ارزیابی شده است.

به گزارش جماران، موشک جدید در یک میدان نظامی در جنوب اوکراین آزمایش شد و پترو پوروشنکو رئیس جمهوری این کشور هم این عملیات را در محل نظارت می کرد.
پوروشنکو روز شنبه در فیس بوک خود فیلمی از پرتاب موشک قرار داد کرد و نوشت: تمامی قطعات موشکی ازجمله کلاهک و سیستم هدایت آن در اوکراین ساخته شده است. 
به نوشته خبرگزاری روسیاسگودنیا، رئیس جمهوری اوکراین در این گزارش بدون ذکر نام و برد موشک جدید آزمایش شده نوشت که شاهد موفقیت هستیم.
علاوه بر پوروشنکو، استپان پولتوراک وزیر دفاع و آلکساندر تورچینوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین نیز در میدان نظامی محل پرتاب موشک حضور داشتند.
به گزارش رسانه ها، موشک بالستیک جدید اوکراین برای نابودی اهداف مختلف قابل استفاده است و بیش از 10 مرکز صنایع دفاعی این کشور برای ساخت آن همکاری کردند. 
رئیس جمهوری اوکراین به تازگی اعلام کرده بود که مراحل آزمایش موشک جدید در مرکز صنایع دفاعی لوچ این کشور به پایان رسیده و مجموعه موشکی جدید به نام اولخا برای استفاده آماده شده است.
بعضی از رسانه های روسی ازجمله روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس امروز نوشتند که اوکراین موشک جدید خود را در منطقه دونباس در شرق این کشور استفاده خواهد کرد.
مناقشه در شرق اوکراین بین ارتش این کشور و جدایی طلبان روس تبار در ماه اوریل سال 2014 آغاز و در طول دو سال جان بیش از 10 هزار نفر گرفت و با برقراری آتش بس، اوضاع این منطقه نسبتا آرام گرفته است.
کی یف، مسکو را به آغاز درگیری در اوکراین به تلافی برکناری رئیس جمهوری وقت این کشور در سال 2014 متهم کرده، اما روسیه هر گونه نقش آفرینی در درگیری های اوکراین را رد کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.