خبرگزاری فرانسه روز جمعه از طرابلس گزارش داد که درگیری های پراکنده میان نیروهای معارض در این شهر ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش جماران، درگیری های شدیدی که از سحرگاه امروز بین گروه های مسلح رقیب در جنوب طرابلس پایتخت لیبی در گرفت، حداقل 5 تن کشته و ده ها تن زخمی و به بیمارستان های این شهر منتقل شدند.
این گزارش به نقل از شاهدان عینی و اعضای دولت وحدت ملی تحت حمایت سازمان ملل حاکیست: درگیری ها سحرگاه ابتدا از مناطق ابوسلیم، هذبه و صلاح الدین در جنوب طرابلس آغاز و به تدریج به دیگر مناطق شهر و به اطراف آن کشیده شد.
این گزارش از استقرار تانک ها در مناطق درگیری خبر داد و افزود: شدت درگیری ها در این مناطق به حدی است که صدای انفجارها و شلیک های توپخانه ای از دورترین نقاط اطراف این شهر نیز شنیده می شود و در بسیاری از نقاط این شهر دود و آتش برخواسته است.
براساس این گزارش، طرابلس که از زمان معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، در معرض ناامنی مداوم است، همچنان تحت کنترل دهها گروه شبه نظامی قرار دارد. 
یک عضو نیروهای بازدارنده در ابوسلیم امروز از از دست دادن پنج عضو خود در این درگیری خبر داد و در صفحه فیس بوک خود نوشت که معلوم نیست آیا کشته شده ها شامل پنج کشته بیمارستان مرکزی طرابلس هست یا خیر.
مارتین کوبلر، فرستاده ویژه سازمان ملل به طرابلس با مشاهده وضعیت بوجود آمده به ویژه بحران برای شهروندان غیرنظامی لیبی اعم از زن و کودک،خواستار توقف فوری این درگیری ها برای دستیابی به نتیجه مطلوب از تلاش های انجام گرفته برای استقرار صلح در لیبی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.