پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

حسین‌زاده در مراسم تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی روحانی:

مشاور اهل سنت در دولت دوازدهم احیا شود/ رییس جمهور سازمان حقوق شهروندی را تاسیس کند

رییس ستاد اقوام و مذاهب روحانی از رییس جمهور خواست تا در دولت آتی مشاور اهل سنت احیا و سازمان حقوق شهروندی را برای کاهش تبعیض‌ها تاسیس کند.

به گزارش جماران، عبدالکریم حسین‌زاده در مراسم تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: به جای همه اقوام و مذاهب سخنرانی کردن خیلی سخت است. دست یکان یکان و همه سربازان مردم سالاری را که در روزهای گذشته بر سر صندوق‌ها حاضر شدند را می بوسم.

رییس ستاد اقوام و مذاهب روحانی ادامه داد: سلام ویژه‌ای به سیدمحمد خاتمی دارم و آرزو می کنم زمانی که از او یاد می‌کنیم دیگر دست نزنیم و در بستر اجتماعی به صورت عادی قرار گیرد.

او با گرامی داشتن یاد و خاطره آیت‌آلله هاشمی، خطاب به رییس جمهوراظهار کرد: آقای روحانی من که در ستاد اقوام، مذاهب و ادیان تجربه جدیدی داشتم. زمانی که در میان اقوام مختلف قرار گرفتم این حس به من دست داد که ما چه ملتی داریم و وانفسا که چقد از آن غافل هستیم.

نائب رییس فراکسیون امید ادامه داد: چند ماه پیش که جلسه‌ای با آقای روحانی داشتیم گفتم که متولی ایرانیت ما کیست که چتر ایرانیت را در تمام کشور بگستراند تا همه ادیان، مذاهب و اقوام در آن قرار بگیرند. در این ایام با جان و دل پذیرفتم که روحانی این چتر را بر فراز ایران گسترده است.

حسین‌زاده اضافه کرد: در ایام تبلیغات، گروهی جیره به دستان یارانه می‌خواستند حرمت و عزت مردم ما را به دزدند اما استان‌های که در شاخص توسعه یافتگی محروم بودند بالاترین درصد رای به عقلانیت و خردورزی داشتند و با هیچ احد و نفسی معامله نخواهند کرد. در همین بلوچستانی ۴۵۰ نفر از زنان وارد شورای شهر و روستا شدند.

رییس ستاد اقوام و مذاهب روحانی با تاکید براینکه تمامیت ارضی برای ما اهمیت بالایی دارد، گفت: تصور می کنم برای اینکه ایران را به مفهوم ایرانیت کنیم باید اقداماتی از سوی دولت صورت گیرد. پیشنهاد می‌کنیم در دولتی آتی مشاور در اهل سنت احیا شود که در دوران متمادی گذشته حضور داشته است. امروز قبول داریم که برای زنان، مذاهب و اقوام ما تبعیض‌هایی وجود دارد از این رو پیشنهاد تاسیس سازمان حقوق شهروندی را داریم تا رییس آن که معاون رییس‌جمهور خواهد بود در راستای کاهش این فاصله ها اقدام کند.

او ادامه داد: دوستان ما لایحه‌ای درباره تبعیض قومی و مذهبی تدوین کردند که امیدواریم در دولت این لایحه بررسی و پس از تصویب به مجلس ارسال شود.

این نماینده مجلس با اشاره به دو خرداد سال ۷۶ گفت: هرچند که از این روز گذشتیم اما خاطرش تا ابد در خاطر ما خواهد بود و همیشه پشت کسانی خواهیم بود که عقلانیت را در کشور ما حفظ می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.