بعد از اظهارنظر چندی پیش رئیس سازمان سینمایی مبنی بر امکان بازبینی مجدد تعدادی از فیلم‌های بدون پروانه نمایش و مشکل‌دار، کمیته ویژه‌ای جهت پیگیری این امر تشکیل شد.

به گزارش جماران از سازمان سینمایی، معاون نظارت و ارزشیابی این سازمان اظهار داشت: رئیس سازمان سینمایی چندی قبل در خصوص بازبینی مجدد تعدادی از فیلم‌های بدون پروانه نمایش و مشکل‌دار صحبت کرد که در پی این موضوع و دستور وی به معاونت نظارت و ارزشیابی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای با حضور سینماگران و صاحب‌نظران فرهنگی؛ این کمیته تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
حبیب ایل‌بیگی افزود: این کمیته در حال بررسی فیلم‌‌های مختلف است تا بتوانیم به مرور فیلم‌هایی که مشکل داشتند را بازبینی و راهکاری برای رفع مشکل آنها پیدا کنیم.
وی افزود: تصور می کنم با گفت‌وگوهایی که با خود دست‌اندرکاران فیلم‌ها خواهیم داشت، در آینده‌ای نزدیک بتوانیم گزارش کاملی از کار کمیته بازبینی فیلم های بدون پروانه نمایش ارائه کنیم.
ایل‌بیگی گفت: از آنجا که این فیلم‌ها محصولات فرهنگی هنری هستند و محصول فرهنگی هنری هم باید شرایط عرضه داشته باشد، تلاش این کمیته بر آن است که راه‌حلی برای رفع مشکلات نمایش فیلم‌ها پیدا کند.
از جمله فیلم های سینمایی که تا به حال موفق به دریافت مجوز اکران نشده اند می توان به آثاری همچون
«خرس»، «پریناز»، «سپید و سیاه»، «آشغال‌های دوست‌داشتنی»، «گزارش یک جشن»، «خیابان‌های آرام»، 
«عصبانی نیستم»، «خانه پدری»، «زمهریر»، «پرویز»، «خانه دختر»، «رستاخیز»، «مادر قلب اتمی» اشاره کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.