رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) برای نخستین بار بطور علنی افشا کرد که در زمان تصدی خود اطلاعات نگران کننده ای حاکی از احتمال تبانی میان اطرافیان ترامپ و دولت روسیه به دستش رسیده بود .

به گزارش جماران،«جان برنن» رئیس پیشین سازمان سیا روز سه شنبه در نشست علنی کمتیه اطلاعات سنای آمریکا گفت که در زمان تصدی خود دراین مقام اطلاعاتی حاکی از احتمال تماس و همکاری میان کارکنان تیم ترامپ با مقام های روسی بدست او رسیده بود.
وی توضیح داد: نخستین و بزرگترین نگرانی او با دیدن این اطلاعات این بوده است که مقام های روسی با نفوذ در اعضای تیم ترامپ تلاش کنند تا آن ها را آگاهانه و یا نا آگاهانه به اقداماتی در جهت منافع مسکو سوق دهند.
رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت که او در برخورد با این اطلاعات خود را با این پرسش روبه رو دیده است که آیا مسئولین کرملین قادر خواهند بود این افراد را به همکاری با خود وادار کنند؟.
برنن افزود: به همین دلیل خود را موظف دانستم تا برای روشن شدن این مساله اطلاعات بدست آمده را دراختیار اف بی آی و نیروهای انتظامی آمریکا قرار دهد اما این که آیا میان تیم ترامپ ومقام های روسی تبانی صورت گرفته یا نه هنوز برای او روشن نیست.
برنن با یادآوری اینکه در تابستان سال گذشته بدنبال دسترسی به این اطلاعات در نشستی غیر علنی به 8 نفر از اعضا ارشد کنگره آمریکا در این رابطه هشدار داده است، گفت: به مدارک قانع کننده ای دال بر تلاش دولت روسیه به منظور هدایت انتخابات آمریکا در جهت پیروزی دونالد ترامپ برخورده است.
نحوه پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و طرح موضوع دخالت روسیه در این رویداد از سوی مقام های امنیتی ایالات متحده به چالش بزرگ دولت مستقر واشنگتن با رسانه ها این کشور و افکار عمومی تبدیل شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.