وزیر دادگستری با تبریک به رییس‌جمهور منتخب و اعتماد مجدد ملت به رییس‌جمهور، گفت: روز 29 اردیبهشت در تاریخ معاصر ما ماندگار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط که در کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که در این روزها شاهد حماسه بزرگ ملت شریف‌مان هستیم.

به گزارش جماران، روز 29 اردیبهشت در تاریخ معاصر ما ماندگار خواهد شد، اتفاقی نیکو و برجسته که بیانگر فرهنگ فاخر اجتماعی، سیاسی و تمدن ساز ملت بزرگ ایران است. به ملت عزیزمان تبریک می‌گوییم به خاطر حضور آگاهانه، مشارکت فعال و جدیت و اصرارشان برای حضور و مشارکت علی رغم مشکلات اجرایی که پیش آمد و بسیاری از هموطنان ساعت‌ها در صف‌های اخذ رای منتظر ماندند.

 

وی ضمن تبریک  به رییس جمهور منتخب و اعتماد مجدد ملت به ایشان، گفت: ان شاءالله دولت دوازدهم گام بلندتری در جهت تامین امنیت ملی، عزت ملی و رشد و توسعه ملی بردارد.

وزیر دادگستری ادامه داد: امروز در دنیا مقوله قدرت نرم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. درست است موضوع قدرت سخت محور اقتدار کشورها و ملت‌هاست و همچنان بخش عظیمی در این زمینه هزینه می شود، ولی دنیا یک چرخش عظیمی پیدا کرده و تحول از قدرت سخت به قدرت نرم خودش را نشان می‌دهد و سایه سنگین‌اش را بر فضای ملی تحمیل می‌کند.

پورمحمدی بیان کرد: در حوزه قدرت چهار موضوع نقش تعیین‌کننده دارد اعم از  قدرت علمی، معنوی، سیاسی و قدرت نرم که قدرت فرهنگی است.
 
وی خاطرنشان کرد: درست است که ما آمدیم از حقوق مالکیت فکری دفاع کنیم و جایگاه آن را تعریف کنیم، اما اصل محتوای این موضوعات نکته اولیه و اصلی است. ما تبدیل شویم به یک تولیدکننده و فعال در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری و بعد به حقوق مرتبط آن توجه جدی کنیم. جمهوری اسلامی در سال های اخیر نقش برجسته‌ای در این زمینه داشته است. ما مورد انتقاد بودیم که دولت چه کار کرده و فقط به موضوع برجام پرداخته است.

پورمحمدی با برشمردن اقدامات و دستاوردهای دولت گفت: ما در رتبه نوآوری جهانی ظرف سه سال گذشته ارتقا داشتیم. در حوزه تولید علم رتبه اول جهانی را در سرعت تولید علم بدست آوردیم. چهارمین کشور برتر دنیا در زمینه رتبه اموزش عالی هستیم که از رتبه 13 در سال 2013 به رتبه چهارم در سال 2016 رسیدیم. میزان مقالات پزشکی ظرف چهار سال گذشته از حدود 10  هزار به 14 هزار و 902 مقاله ارتقا یافته است.  در چند سال گذشته به کمتر از 5 درصد از مهاجرت نخبگان رسیدیم  و سیر مهاجرت معکوس را در این زمینه شاهد هستیم.

وی گفت: کشور ما، طلایه دار و پیشتاز فرهنگ و ترویج فرهنگ معنویت و دیانت در عرصه جهانی است. یک رکن مهم عنصر معنویت است.  کشور ما نشان داده جزو صبورترین ملت ها در برابر فشارهاست. انتخابات به خوبی آن را نشان داد و گواه همه تحلیل گران در عرصه های جهانی بود. سفر پرطمطراق رییس جمهور  آمریکا که در آن بزرگترین قرارداد تسلیحاتی جهانی را امضا کردند به اصطلاح خودشان تحت تاثیر انتخابات ایران بود، میزان تولید انتخابات او را کاملا در کناری قرار داد.

وزیر دادگستری گفت: امروز جمهوری اسلامی صاحب توانمندی در عرصه قدرت نرم است. خیلی‌ها می گویند چرا ایران مطرح است مگر چقدر طراز دارد؟ در این دولت بحث مالکیت فکری به طور جد و ویژه  پرداخته شده و لوایح تکمیل و بازنگری شده و آن‌ها را به مجلس فرستادیم، البته لوایحی در دست اقدام است مثل مالکیت فکری در بحث حمایت حقوق عامه که نزدیک دو سال کار فشرده ای در دبیرخانه شورای هماهنگی و مالکیت فکری بر روی آن می شود و پیش‌نویس لایحه آماده شده و ما هر ماده را با توضیح آوردیم و تبدیل به یک دانش نامه می شود؛  ان شاءالله باید این لایحه را تکمیل و به دولت بفرستیم تا برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شود.

وی در پایان گفت: خوشحالیم که موضوع حقوق مالکیت فکری با تلاش ادامه می یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.