درگیری ها در منطقه العوامیه در استان القطیف درمنطقه الشرقیه عربستان در پنجمین روز متوالی خود از صبح امروز(دوشنبه) شدت گرفته و به شهرک های مجاور از جمله البحاری و القدیح رسید.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری العهد، بالگردها و هواپیماهای سعودی صبح امروز دوشنبه همچنان در حال پرواز بر فراز العوامیه هستند و ورودی شمالی این شهر کاملا بسته شده است وهمچنان صدای تیراندازی در این شهر به گوش می‌رسد.
زره پوش های عربستانی همزمان با خروج دانش آموزان به مدارس و والدین آنها به سر کار خود در العوامیه استان القطیف، اقدام به شلیک گلوله و پرتاب مواد منفجره به صورت همزمان کردند.
درحالی که محاصره منطقه العوامیه توسط نظامیان عربستانی ادامه دارد هواپیماهای عربستانی برای ایجاد رعب و وحشت درمیان مردم، بر فراز خانه های مردم به پرواز در می آیند. 
نظامیان عربستانی با شلیک های مداوم گلوله به خانه های محله الدیره منطقه العوامیه در استان القطیف واقع در شرق عربستان را نا امن کرده اند. 
نظامیان عربستانی روز گذشته یکشنبه همچنین محله شکرالله و منازل منطقه الجمیمه را با تیربار مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن شهروندان مجبور به ماندن در خانه های خود شدند. 
رسانه های خبری علی رغم سانسور شدید رسانه های عربستانی صبح امروز دوشنبه خبر دادند نیروهای پلیس عربستان به شیعیان منطقه العوامیه شهر قطیف عربستان، هنگامی که مردم شیعه قصد خروج از منزل برای رفتن به سرکار روزانه خود یا محل تحصیلشان را داشتند تیراندازی کردند.
خبرها حاکی از تیراندازی بی هدف و حتی استفاده از مواد منفجره برای ایجاد رعب و وحشت و آزار اذیت شیعیان است.
اخیرا نیز مواردی مشابه از جمله دستگیری و ایجاد رعب و وحشت بین مردم العوامیه مشاهده شده است. در همین راستا اتحادیه علمای یمن نیز این اقدامات را محکوم کرده است. حتی علمای القطیف نیز به این اقدام واکنش نشان داده و خواهان انتقام در برابر اقدامات عوامل پلیس عربستان شده اند.
نیروهای وزارت کشور موسوم به گارد ملی در حمله به اهالی العوامیه مشارکت داشتند به طوری که به سمت خیابان ها و کوچه های شهرک نارنجک پرتاب کرده و با شلیک گلوله به یک خودرو در منطقه الجمیمه آن را به آتش کشیدند که گفته می شود هنگام حمله افرادی هم در داخل وجود داشتند. 
بالگردهای عربستانی با پرواز در ارتفاع پایین در آسمان العوامیه و جنگنده های عربستانی با پرواز در آسمان القطیف ایجاد رعب و وحشت درمیان ساکنین می کنند. 
محاصره منطقه شیعه نشین العوامیه در استان القطیف واقع در شرق عربستان از سوی نظامیان عربستانی وارد پنجمین روز خود شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.