سرکنسول ایران در گوانگجو با اعلام اشتیاق ایرانیان مقیم جنوب چین برای مشارکت همه جانبه در انتخابات ریاست جمهوری از آمادگی کنسولگری کشورمان برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر این رویداد مهم سیاسی خبر داد.

به گزارش جماران؛ «خلیل شیرغلامی» روز دوشنبه اظهار داشت: به همین منظور یک صندوق جهت اخذ آراء هموطنان ایرانی در محل سرکنسولگری استقرار خواهد داشت و تمهیدات لازم برای مشارکت هموطنان عزیز در انتخابات از هر نظر فراهم شده است.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده تک تک هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور از حق قانونی خود جهت مشارکت در تعیین رئیس جمهور کشور خویش یادآور شد که اطلاع رسانی لازم از طریق سایت اینترنتی نمایندگی و سایر ابزارهای ارتباطی به این منظور صورت گرفته است. 
شیرغلامی یادآور شد: علاوه بر هموطنان ایرانی مقیم استان گوانگ دونگ و چهار استان دیگر تحت پوشش این نمایندگی، هموطنان ایرانی که در چارچوب فعالیتهای تجاری به استان گوانگ دونگ سفر و رفت و آمد دارند نیز در انتخابات مشارکت خواهند کرد. 
وی ادامه داد: بخصوص در هفته جاری، نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک (چایناپلاس) به عنوان بزرگترین نمایشگاه در نوع خود در شهر گوانگجو برگزار می شود که تعداد زیادی از ایرانیان عزیز به عنوان غرفه دار یا بازدیدکننده در نمایشگاه حضور خواهند یافت و تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی و حضور این هموطنان بر سر صندوق رای مستقر در محل سرکنسولگری فراهم شده است.
«گوانگ دونگ» با جمعیتی بالغ بر 105 میلیون نفر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین استانهای چین است که به استان اقتصادی این کشور نیز مشهور است. شهر «گوانگجو» مرکز این استان است.
دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.
در این دوره سیدمصطفی آقامیرسلیم، اسحاق جهانگیری، سید ابراهیم رئیسی،حسن روحانی، محمدباقر قالیباف و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.
۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۵۰ هزارو ۲۹۴ نفر رأی اولی خواهند بود

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.