'دنیس ریچاردسون' دبیر سابق وزارت دفاع استرالیا روز شنبه چین را متهم به جاسوسی و کارهای 'غیرمنطقی' برای نفوذ بر جوامع چینی و رسانه ها در این کشور کرد.

به گزارش جماران 'دنیس ریچاردسون' در آیین خداحافظی خود که اکنون 'دونکان لوئیس' جانشینش شده است، گفت که جاسوسان چینی بسیار در استرالیا فعال هستند.
وی چین را متهم به جاسوسی در کشورش کرد و با استدلال گفت که استرالیا باید روابط با چین را ادامه دهد، اما هشدار داد این روابط دارای 'پیچیدگی هایی' است.
وی ادعا کرد که بیشتر حملات چین سایبری است و چین در فعالیت های اطلاعاتی علیه استرالیا بسیار فعال است.
به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، دبیر سابق وزارت دفاع استرالیا، گفت که دولت چین از چینی های استرالیا به عنوان چشم ناظر در داخل جوامع این کشور استفاده می کند و به طور موثر برخی از رسانه های چینی زبان استرالیا را در کنترل دارد.
این در حالی است که رئیس سازمان جاسوسی داخلی استرالیا نیز چند ماه پیش به احزاب عمده سیاسی در مورد دریافت کمک های مالی هشدار داد و مدعی شد برخی از اهدا کنندگان ارتباط قوی به دولت چین داشته اند.
پیش از این نیز هشدار امنیتی به رؤسا شاخص دیگری در استرالیا در خصوص نگرانی رو به رشد سازمان های اطلاعاتی در مورد استفاده از 'قدرت نرم' صادر شده است. 
این قدرت شامل کمک های مالی به سیاستمداران و دانشگاه ها است و از سوی دیگر گروه های اجتماعی استرالیا خواستار دانستن علت فشار به پکن، افزایش کنترل بر رسانه زبان چینی و ممانعت های قانونی نسبت به خرید چینی ها شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.